نخستین عمل جراحی ترمیم چهره "سه بعدی"



اخبار,اخبار علمی , عمل جراحی ترمیم چهره سه بعدی

 

اخبار علمی - نخستین عمل جراحی ترمیم چهره "سه بعدی"

استفن پاور" از ناحیه "کاردیف" در "ولز" نخستین بیمار در جهان است که از طریق تصاویر "سه بعدی" در تمامی مراحل جراحی عمل موفقیت آمیز بر روی چهره اش انجام شد

 پزشکان انگلیسی موفق شدند نخستین عمل جراحی موفقیت آمیز بر روی صورت یک شهروند آن کشور که بر اثر سانحه رانندگی و پرتاب از روی موتورسیکلت به شدت آسیب دیده بود را با استفاده از تصاویر "سه بعدی" انجام دهند.

به گزارش "تدبیر"، نشریه "خلیج تایمز" با اعلام این خبر افزوده است :"استفن پاور" از ناحیه "کاردیف" در "ولز" نخستین بیمار در جهان است که از طریق تصاویر "سه بعدی" در تمامی مراحل جراحی عمل موفقیت آمیز بر روی چهره اش انجام شد. این جوان 29 ساله به دلیل سانحه رانندگی در سال 2012 میلادی از ناحیه صورت دچار جراحات جدی شده بود. فک، هر دو گونه و بینی او و بخشی از جمجمه اش کاملا شکسته شده بودند."

این نشریه در ادامه به روند عمل جراحی پرداخته و می افزاید :"جراحان با استفاده از تصاویر "سه بعدی" و تاحدود زیادی با کاربرد قوه تخیل و کار حدسی خود چهره این بیمار را ترمیم کردند. چهره ای که شباهت زیادی به چهره خود بیمار پیش از سانحه رانندگی داشت. در تهیه تصاویر سه بعدی از عکس های سی تی اسکن جمجمه بیمار استفاده شده بود."

"استفن پاور" ضمن اظهار خرسندی از نتیجه عمل جراحی ای که بر روی صورتش انجام شده اظهار داشته که این عمل زندگی او را کاملا دگرگون کرده است. پیش از عمل او مجبور بود با پوشیدن کلاه و عینک چهره مجروح شده اش بر اثر سانحه رانندگی را پنهان کند اما او می تواند با اعتماد به نفس بیش تری به زندگی ادامه دهد. "پاور" در مصاحبه با شبکه خبری جهانی "بی بی سی" گفته است :"اکنون می توانم با دیدی متفاوت هر روز صبح از خواب بیدار شوم. من از این به بعد می توانم هر روز هر کاری را که خواستم به راحتی انجام دهم و در خیابان به هر جایی که خواستم بروم."

این پروژه مهم در همکاری میان بیمارستان "سوانسی" و دانشگاه متروپولیتن کاردیف انگلیس انجام شده است. بخشی از تصاویر مرتبط با این عمل جراحی در موزه علوم لندن به نمایش گذاشته شده اند.
اخبار علمی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------