مهم‌ترین تکنولوژی‌های شکست خورده



اخبار علمی - مهم‌ترین تکنولوژی‌های شکست خورده

تکنولوژی این روزها در تمام بخش‌های زندگی روزمره ما نفوذ پیدا کرده است و به همین دلیل هم نقش مهمی در زندگی‌مان دارد.

تکنولوژی این روزها در تمام بخش‌های زندگی روزمره ما نفوذ پیدا کرده است و به همین دلیل هم نقش مهمی در زندگی‌مان دارد. حالا ابزارهای دیجیتال آنقدر کاربردی و شخصی شده‌اند که انواع پوشیدنی آنها طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا پیدا کرده‌اند و قابلیت‌های مختلفی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهند.


با این همه اما انواع مختلفی از ابزارهای دیجیتال و تکنولوژی هستند که هرگز نتوانستند موفقیت چندانی در بازار به‌دست بیاورند و در نهایت بعد از مدتی شکست خوردند و از دنیای تکنولوژی به تدریج حذف شدند.


در همین راستا مجله CNN Money به تازگی فهرستی از ابزارهای تکنولوژی شکست خورده منتشر کرده است که می‌توانید در اینجا با آنها آشنا شوید:

 

اخبار , اخبار علمی , تکنولوژی‌های شکست خورده

 

نت‌بوک‌ها: این محصولات که در واقع نوت‌بوک‌هایی با اندازه کوچک‌تر، وزن سبک‌تر و ساختار ساده‌تر بودند در سال 2007 برای اولین بار وارد بازار شدند تا نیاز کاربرانی را مرتفع کنند که کاربری مبتدی و اولیه داشته و نیاز دارند که آن را همیشه و همه جا با خودشان داشته باشند. این لپ‌تاپ‌های کوچک و ارزان‌قیمت، کیبوردی کوچک و پردازنده نسبتا ضعیفی داشتند و معمولا نسخه‌ای از ویندوز XP روی آنها نصب می‌شد. اما شرکت بزرگ اپل بسيار زود تبلت آی‌پد خودش را به بازار معرفی کرد تا نت بوک‌ها به‌تدریج جایگاه خودشان را در بازار از دست بدهند.

 

فروش جهانی نت‌بوک‌ها در سال 2010 با فروش بیش از 32 میلیون دستگاه به اوج خودش رسید. براساس گزارش موسسه تحقیقاتی iSuppli، در سال گذشته میلادی این محصولات فروش جهانی کمتر از 4میلیون دستگاه داشته‌اند و انتظار می‌رود این رقم در سال‌های آینده به سرعت کاهش پیدا کند.

 

اخبار , اخبار علمی , تکنولوژی‌های شکست خورده


کتابخوان‌های الکترونیکی: شرکت بزرگ Amazon در سال 2007 کتابخوان الکترونیکی Kindle خودش را به بازار معرفی کرد تا حیرت همه را برانگیزد. این اولین کتابخوان الکترونیکی در بازار جهانی بود که اتفاقا موفق‌ترین نوع این محصول در بازار هم به حساب می‌آید. این دستگاه یک باتری قابل شارژ داشت که در هر بار شارژ می‌توانست تا یک هفته عمر بکند. کتابخوان الکترونیکی Kindle امکان خواندن 700 کتاب را به کاربرانش می‌داد و به همین دلیل مورد توجه قرار گرفت.


رقبای این محصول خیلی زود با نام Nook از طرف شرکت Barnes & Noble و کتابخوان Kobo از طرف شرکت Sony به بازار عرضه شدند، اما درست مانند نت‌بوک‌ها این کتابخوان‌های الکترونیکی هم مغلوب آی‌پد و دیگر تبلت‌های پرطرفدار بازار شدند. براساس آمار فروش جهانی کتابخوان‌های الکترونیکی در سال 2011 با میزان بیش از 13 میلیون دستگاه به اوج خودش رسید و این محصولات در سال 2013 فروش جهانی بیش از 4 میلیون دستگاه را تجربه کردند. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود فروش جهانی کتابخوان‌های الکترونیکی تا سال 2017 به تنها 2 میلیون دستگاه برسد.

 

اخبار , اخبار علمی , تکنولوژی‌های شکست خورده


تلویزیون‌های سه‌بعدی: بازار تلویزیون همیشه شاهد حضور تکنولوژی جدید بوده است تا تجربه تصویری جدید را برای طرفداران جعبه جادو به ارمغان بیاورد. در این میان اما تصاویر سه‌بعدی هرگز نتوانستند جای خودشان را در دل طرفداران جعبه جادو باز کنند. این تکنولوژی که اولین بار در سال 2011 و در نمایشگاه سالانه CES رونمایی و معرفی شد، برای نمایش تصاویر نیاز به یک عینک مخصوص داشت و این همان چیزی بود که در نهایت باعث شکست آن شد. در واقع اغلب افراد ترجیح می‌دادند که هنگام تماشای تلویزیون عینک به چشم نداشته باشند.

 

اخبار , اخبار علمی , تکنولوژی‌های شکست خورده

 

کوپن‌های الکترونیکی: شرکت Groupon موفق‌ترین ارائه‌دهنده کوپن‌های الکترونیکی و اینترنتی بود که در ماه نوامبر سال 2011 سهام خودش را با قیمت 14/13 دلار به فروش رساند و خیلی زود قیمت سهام آن افزایش پیدا کرد. حالا اما قیمت سهام این شرکت به حدود 6 دلار برای هر سهم رسیده است تا نشانی از شکست تجاري‌اش باشد. کوپن‌های روزانه آنلاین در نهایت نتوانستند جای خودشان را در مبادلات مالی روزانه افراد باز کنند و حالا وب‌سایت‌های مختلف ارائه‌دهنده این خدمات به تدریج در حال تعطیل شدن هستند.

 

اخبار , اخبار علمی , تکنولوژی‌های شکست خورده

 

اعلام حضورها: در سال‌های اخیر یکی از پرطرفدارترین تکنولوژی‌ها در عرصه شبکه‌های اجتماعی اعلام حضور یا چک‌این بوده‌اند. این تکنولوژی توسط اپلیکیشن Foursquare به اوج محبوبیت خودش رسید و خیلی زود رقبای خودش را پشت سر گذاشت. شرکت Foursquare از محل این اپلیکیشن درآمد خوبی هم به‌دست آورد، اما خیلی زود تب اعلام حضور در میان کاربران فروکش کرد تا Foursquare این اپلیکیشن را از تجارت اصلی خودش مستقل کند. این اتفاق با اعلام جایگزینی اپلیکیشن Swarm توسط شرکت Foursquare در ماه مه گذشته رخ داد.

 

اخبار , اخبار علمی , تکنولوژی‌های شکست خورده

 

واقعیت مجازی: درحالی‌که اغلب ما از واقعیت حقیقی که در روزگارمان وجود دارد، کاملا راضی نیستیم چطور می‌توانیم با واقعیت مجازی کنار بیاییم. مفهوم مدرن واقعیت مجازی شاید قدمتی 50 ساله داشته باشد، اما هرگز چندان مورد توجه قرار نگرفت. جدیدترین ابزار مبتنی بر واقعیت مجازی هدست سه‌بعدی فیس‌بوک با نام Oculus است که قیمت 2 میلیارد دلاری دارد. حالا فیس‌بوک امیدوار است با این محصول بتواند شکست‌های نیم قرن تکنولوژی واقعیت مجازی را جبران کند.
اخبار علمی - دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------