ساخت میکرفون‌های فراصوت سبک با گرافن



ساخت میکروفون‌های فراصوت گرافنی,اخبار,اخبار علمی

فیزیکدانان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی از گرافن برای ساخت میکروفون‌های فراصوت سبک‌وزن و فوق نازک استفاده کرده‌اند.

این میکروفون‌ها امکان برقراری ارتباط دوطرفه و با کیفیت بالا را در طیف صوتی که معمولا توسط دلفین‌ها و خفاش‌ها به کار می‌رود، فراهم می‌کند. دیافراگم گرافنی که برای ابزارهای جدید خلق شده، فقط یک اتم ضخامت دارد. این دیافراگم‌ها سفتی، نرمی و همچنین اینرسی پایین را ترکیب کرده و این موضوع به آن‌ها توانایی واکنش به طیف وسیعی از فرکانس‌ها را می‌دهد.


در حالت کلی، بلندگوها و میکروفون‌ها از دیافراگم‌های کاغذی یا پلاستیکی استفاده می‌کنند که برای منتشرکردن یا شناسایی صوت مرتعش می‌شوند. با این حال، کاغذ یا پلاستیک به کار رفته در این ابزار دارای طیف وسیع فرکانسی نیستند.


اما گرافن متفاوت است و به دلیل نازک‌بودن قابل‌توجه آن، ورقه‌ای محکم از این ماده به آسانی توسط نویزهای ورودی منکسر می‌شود یا این که با تلاش اندکی توسط انرژی الکترومغناطیسی مرتعش می‌شود تا صوت تولید کند. این ماده با داشتن اینرسی پایین، قادر به نشان‌دادن واکنش سریع به تغییرات وارده در فرکانس است.


در نتیجه، میکروفون‌ها و بلندگوهای گرافنی قادر به شکارکردن یا ساطع‌کردن طیف‌های بی‌نهایت وسیع فرکانس‌های صوتی با کارآیی 99 درصد هستند. این در حالی است که بلندگوهای استاندارد به ندرت به کارآیی بیش از هشت درصد می‌رسند.
جزئیات این فناوری در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است.

اخبار علمی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------