شوک بزرگ به خریداران: دیگر نت بوک تولید نمی شود/ اینتل، پردازنده های اتم نخواهد ساخت



نت بوک,تولید جدید نت بوک,انواع نت بوک

 بعد از اعلام رسمی ایسوس و ایسر و ام.اس.آی درباره توقف تولید نت بوک(netebook)، بازار دچار شوک شده و اینتل اعلام کرده بزودی بازار پردازنده های اتم خود را به حد صفر خواهد رساند.

از بازار سازندگان سخت افزاری دنیا خبر رسیده اینتل بزودی نقشه راه تکنولوژی خود درباره خط تولید پردازنده های اتم را عوض خواهد کرد.

بر این اساس سخت افزارهای مرتبط با نت بوک نیز خط تولیدشان متوقف شده و دارندگان این نوع دستگاه ها دیگر پشتیبانی سخت افزاری نخواهند شد.

ایسوس رسما اعلام کرده خط تولید موسوم به Eee PC خود را بازنشسته می کند. ایسر نیز گفته هیچ نقشه تولید جدید نت بوک در سر نداشته و آنها نیز تولید را متوقف کرده اند.

بنا براین شوک جدیدی را فروشندگان و خریداران این دستگاه ها متحمل خواهند شد.

البته باقی مانده پردازنده های اتم راهی بازار موبایل خواهد شد. به گفته کارشناسان در کوتاه مدت چون بدیلی وجود ندارد، بازار کمی سردرگم شود اما سازندگان با تولید اولترابوک ها جبران مافات فروش خود را خواهند کرد.

دلیل اصلی توقف تولید نت بوکها ورود تبلت ها به بازار جهانی و اشباع شدن بازار است و از آنجایی که کارشناسان پیش بینی کرده بودند که تبلت ها همه چیز را عوض خواهند کرد، مطابق گفته آنها حالا نت بوکها بازنشسته خواهند شد.

جری شن مدیر اجرایی ایسوس گفته خط تولید سری ان2600 بدستور او از کار افتاده است.

ام.اس.آی (MSI) نیز بدنبال تصمیمات جدید تولید نت بوک را متوقف خواهد کرد هر چند هنوز در حال فروش سری ان2800 است. تقاضای بالا برای تبلت ها فروشندگان را نگران نکرده است و آنها مطمئنا جایگزین خوبی را برای نت بوکها پیدا کرده اند.

به گفته کاشناسان اولترابوکها (که البته گران هستند) و نیز تبلت ها در مجموع فروش نت بوکها را نه تنها جبران می کنند, بلکه بازار فروش سخت افزار را به کلی تغییر می دهند.

نت بوکها (netbook) با هدف رونق دادن به بازار کاربران آنلاین و موبایل (همیشه در حال سفر)، با پردازنده اتم و عمر باطری زیاد و صفحه نمایشگر  کوچک چند سالی است کاربران را به خود مشغول کرده است.

گفته می شود عرضه نت بوکها در فصل چهارم سال میلادی جاری 50 درصد کاهش خواهد داشت.

منبع: رج هاردور، دیجیتایمز

خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------