اثر جدید «بتهون» پس از دو قرن!



بتهون , هنرمند ایتالیایی , نامه های عاشقانه بتهون

 

محققان اسكاتلندی با استفاده از فناوری «سیماتیكس» و استخراج DNA موی سر بتهون، موفق به ساخت یك آهنگ شدند و بدین ترتیب، اثری جدید را پس از گذشت دو قرن از مرگ این موسیقیدان ارائه كردند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، موی سر بتهون برای رسیدن به دستان محققان، راه درازی را طی كرده و نسل های مختلف از آن محافظت كرده اند؛ موی سر این موسیقیدان بزرگ، حتی از زندان «آشوتیس» نازی ها نیز جان سالم به در برده است.

سرانجام یك تیم تحقیقاتی با همكاری هنرمند ایتالیایی، موی سر بتهون را در سال ۲۰۰۹ میلادی در حراجی ساتبی خریداری كرده و توانستند نمونه DNA را از موی سر بتهون استخراج كنند.

«اسكات میچل» آهنگساز اسكاتلندی از فناوری «سیماتیكس» برای ساخت نت موسیقی استفاده كرد. فناوری سیماتیكس بررسی نقوش و اشكال ایجاد شده توسط فركانس های موسیقی زمان عبور دادن از آب یا لایه نازك شن است.

این آهنگساز ۲۲ آمینو اسید منحصر به فرد را در نمونه DNA بتهون مشخص كرد و برای هر یك، نت موسیقی اختصاص داد و بر اساس نت های موسیقی یك قطعه آهنگ برای پیانو و ویولن نوشت.

بر اساس نامه های عاشقانه بتهون نیز شعری تهیه شد و محصول نهایی یك آهنگ پنج دقیقه ای به نام «آخرین ترانه لودویگ» بود.

بدین ترتیب، موسیقیدان برجسته آلمانی، پس از گذشت ۲۰۰ سال از زمان مرگش، موفق شد اثری جدیدی را به مردم دنیا هدیه كند..../ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------