گشت شبانه با امكان دید واضح تر از روز!



 

 

گشت شبانه با امكان دید واضح تر از روز!

 

 

شركت «اوپتیكس وان» دست به ساخت یك دستگاه جدید دید حرارتی زده كه با تقویت دوربین های دید در شب به سربازان یك بینش شكارچی مانند خواهد داد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مشاهده دشمنان توسط سربازان، پیش از آن كه دیده شوند، یك «باید» محسوب می شود. دوربین های عادی دید در شب تا حدی خوب بوده و تنها به سربازان قابلیت دیدی مانند روز می دهند.

دستگاه جدید شركت اوپتیكس وان كه طی هفت سال تلاش ساخته شده، به سربازان یك دید شكارچی مانند برای شناسایی بهتر دشمنان و سایر خطرات را می دهد.

دستگاه كوتی (COTI) كه مخفف تصویرگر حرارتی گیره یی است، به دستگاه های موجود دید در شب یك قابلیت مشاهده علائم حرارتی را افزوده است.

چشم انسان قادر به مشاهده نور در طول موج بین ۴۰۰ و ۷۰۰ نانومتر است؛ در حالی كه دوربین های دید در شب می تواند این توانایی را تا ۹۰۰ نانومتر بالا برده و آن را تا طیف مادون قرمز افزایش دهد.

این دستگاه، دید سربازان را به یك طیف كاملا متفاوت راهنمایی كرده و به آنها یك دید فوق العاده و قوی خواهد داد.

فناوری موج بلند مادون قرمز كوتی به فرد اجازه می دهد كه حتی در محیط های تاریك و قیرگون و بدون نور ببیند.

این دستگاه به كاربر خود اجازه می دهد تا در زمان وجود دود، شاخ و برگ، مه، باران و سایر شرایط كه دیگر دستگاه ها تنها قادر به ارائه قابلیت های محدود هستند، به خوبی اطراف را مشاهده كند.

این دوربین حتی می تواند با شناسایی حرارت باقی مانده در محیط، از امكان وجود انسان در مكان ها، حتی با وجود خالی بودن آنها خبر دهد. از دیگر ویژگی های این دستگاه، قابلیت مشاهده اثر انگشت هایی است كه با چشم مرئی قابل مشاهده نیستند.

قابلیت خوانش تفاوت های دمایی «كوتی» به آن اجازه می دهد تا اختلالات زمینی حاصل از كاشت دستگاه های انفجاری را نیز شناسایی كند.

این دستگاه سبك و جمع وجور ۱۸۵ گرمی كه در شرایط سخت آب و هوایی آزمایش شده و ضد آب هم هست، در كف دست به راحتی جای گرفته و می تواند تا سه ساعت با یك باتری كار كند.

این دستگاه كه به راحتی بر روی تمام عینك های دید در شب قابل نصب است، از سه حالت برخوردار است: كاملا حرارتی، گشت و تعیین.

به گزارش ایسنا، از حالت كاملا حرارتی این دوربین برای شرایطی مانند داخل غارها كه در آن كمترین میزان نور وجود دارد، استفاده می شود.

از حالت گشت آن می توان برای محیطهای باز كه حرارت از ساختمان ها و درختان نیز ساطع می شود، برای محدود كردن خوانش حرارتی استفاده كرد. در حالت تعیین، دستگاه به تعیین اجسام حرارتی می پردازد كه در آن سربازان می توانند از سیستم های هدف گیری لیزری خود برای شكار هدف استفاده كنند.

این دستگاه از كاربری های بسیار در نیروهای مختلف پلیس و امداد برخوردار بوده و حتی می توان با ارتقای آن، از این دستگاه مانند یك سلاح استفاده كرد..... /  خبرگزارى ايسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------