شيوع ويروس نادر شبه آنفلوآنزا در جهان



 

بيشترين تعداد مبتلايان در ژاپن گزارش شده به طوري كه مقامات محلي بهداشت عمومي در اين كشور سال گذشته بيش از 120 مورد را گزارش كردند.

مقامات بهداشتي آمريكا اعلام كردند: يك ويروس نادر طي دو سال گذشته بيش از 100  نفر را در ژاپن، فيليپين، آمريكا و هلند مبتلا كرده و جان سه نفر را نيز گرفته است.

به گزارش ايسنا، مركز كنترل و پيشگيري امراض آمريكا در يك گزارش هفتگي منتشر كرد كه اين عامل بيماري زا يك enterovirus68 انساني (HEV68 ) است كه علائم تنفسي آن بويژه در كودكان مي‌تواند خطرناك باشد.

به گزارش پايگاه اينترنتي ريلكس نيوز، در 6 شاخه جداگانه از اين ويروس كه در سراسر جهان مشاهد شده است، بيماران معمولا علائمي چون سرفه، خس‌خس سينه و دشواري در تنفس را تجربه كرده‌اند. بيشترين تعداد مبتلايان در ژاپن گزارش شده به طوري كه مقامات محلي بهداشت عمومي در اين كشور سال گذشته بيش از 120 مورد را گزارش كردند.

همچنين طبق اعلام مركز كنترل و پيشگيري امراض آمريكا، شمار مبتلايان به اين ويروس در فيليپين در اواخر سال 2008 و اوايل سال 2009 ميلادي، 21 نفر گزارش شده كه دو نفر از آنها نيز فوت كرده‌اند. ديگر موارد ابتلا در هلند و ايالت‌هاي جورجيا، پنسيلوانيا و آريزوناي آمريكا مشاهده شده‌اند كه طي دو سال گذشته تعداد كلي آنها به 95 مورد رسيده است.

اين ويروس نادر شباهت بسيار به ويروس انساني«rhinovirus» دارد كه عامل بروز سرماخوردگي است..... / تحلیل : عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------