خانه ها هم صاحب باتری شدند



اخبار,اخبار علمی,صفحات خورشیدی

درحالی که فروش جهانی صفحات خورشیدی برای منازل و ساختمانهای مختلف در حال گسترش است حالا باید منتظر ورود نخستین باتریهای غول پیکر برای خانه ها نیز بود.

الون ماسک - مالک ثروتمند شرکتهای اسپیس ایکس و خودروسازی تسلا موتورز(که تخصص آن طراحی و ساخت خودروهای تمام برقی است) به تازگی از فناوری جدیدی رونمایی کرده که به زودی نیز وارد بازارهای جهانی می شود: باتری ویژه منازل و ساختمانها.
شرکت تسلا موتورز با هدف توسعه تجارت پرسود خود در عرصه هایی فراتر از خودروهای الکتریکی به زودی کار فروش باتری های بزرگ ویژه منازل، ادارات و مراکز تجاری را در زیر نام جدید Tesla Energy آغاز می کند.


این شرکت که هم اکنون باتری ویژه خودروهای برقی را تولید می کند از این پس در زمینه طراحی و تولید باتری های ویژه ذخیره سازی برق در منازل و ادارات نیز فعالیت خواهد داشت.
درحقیقت تسلا موتورز فعالیت در دو عرصه خودروهای برقی و برق خورشیدی را با این هدف به طور همزمان ادامه می دهد که به چشم انداز از پیش ترسیم شده خود یعنی ابرکارخانه باتری سازی ۵ میلیارد دلاری خود در نوادا جامه عمل بپوشاند.


الون ماسک در مراسم رونمایی از این باتری جدید گفت: مشکل بزرگ استفاده از فناوری صفحات خورشیدی این است که در شب هنگام آفتاب نمی تابد بنابراین باید به دنبال راهی برای ذخیره سازی برق خورشیدی و استفاده از آن در شب باشیم.
این فناوری جدید از چند ماه آینده و با نام تجاری Powerwall راهی بازار خواهد شد. قرار است این باتری در دو اندازه ۷ کیلووات ساعت به قیمت ۳ هزار دلار و ۱۰ کیلووات ساعت به ارزش ۳۵۰۰ دلار فروخته شود. نسخه دوم قابلیت تأمین برق یک منزل مسکونی متوسط در یک روز کامل را دارد.

اخبار علمی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------