درمان دردهای مفصلی با کمک بافت هوشمند + تصاوير



دانشمندان در تحقیقات خود نوعی بافت ساخته اند که از گرمای بدن استفاده می کند و آن را برای درمان مشکلات مفاصل و توانبخشی مورد استفاده قرار می دهد.

به منظور درمان مفاصل آسیب دیده، به بیماران توصیه می شود که از گرما استفاده کنند. و این دستور پزشک گاهی با استفاده از آب گرم و یا با استفاده از گرمای مایکرو ویو و همچنین وسایل الکترونیکی برقی عملی می شود.

 

اخبار,اخبار علمی,دردهای مفصلی

 
اما اخیرا، دانشمندان دانشگاه ملی سئول و دانشگاه پوسان کره جنوبی با همکاری دانشمندان دانشگاه هاروارد آمریکا، یک لایه بافت نازک دارای باتری ساخته اند که گرمای بدن را مورد استفاده قرار می دهد و آن را در زیر خود نگه می دارد. این بافت از حلقه های به هم پیوسته نانوسیم های نقره ای تشکیل شده است که بین دو لایه عایق اما قابل تنفس آلاستومر شفاف قرار دارند. هم سیم ها و هم آلاستومرها قادر به اتصال به یکدیگر و بزرگ شدن هستند.

 

اخبار,اخبار علمی,دردهای مفصلی

 

این بافت منطبق با خطوط مفاصل زانوها و مچ دست ساخته شده است. دستبند و یا لباس ساخته شده از این بافت قادر است در زمانی که پوشیده شده است و حتی زمانی که کاربر در حال حرکت می باشد گرما را به بیرون از خود انتقال دهد.


بنا به گفته دانشمندان، اگر چه از این نوع بافت های مشابه قبلا هم ساخته شده است، اما تولید آنها متمایل به فرایندهای تولیدی پیچیده و یا استفاده از مواد گران قیمتی همچون نانولوله های کربنی و یا طلا بود. در مقابل این بافت هم روش تولید ساده ای دارد و هم از مواد ارزان قیمت در آن استفاده شده است.


همزمان با استفاده از این بافت برای درمان های توانبخشی، پیشنهاد شده است که این تکنولوژی می تواند برای لباس های کاربردی تری همچون کاپشن های اسکی و صندلی های گرم ماشین نیز مورد استفاده قرار گیرد.

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------