ترک سیگار موجب تقویت حافظه می شود



 

 

ترک سیگار موجب تقویت حافظه می شود

 

محققان دریافتند: افرادی که سیگار می کشند، مشکلات بیشتری در به یادآوری فعالیت های روزانه خود دارند، از این رو ترک سیگار می تواند در تقویت حافظه موثر باشد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، تیمی از دانشگاه «نورتامبریا» در نیوکاسل انگلیس، تست های مربوط به حافظه ۲۰۷ سیگاری که ۱۸ نفر از آن ها قبلا سیگار می کشیدند و ۲۴ نفر آنها هرگز سیگار نکشیده بودند، را بررسی کردند، این آزمایش شامل به خاطر سپردن انجام وظایف در مکان های مختلف در پردیس دانشگاه بود.

نتایج این پژوهش نشان داد كه سیگاری ها فقط ۵۹ درصد کارها را به یاد آوردند، در مقابل سیگاری های سابق ۷۴ درصد و کسانی که هرگز سیگار نکشیده بودند، ۸۱ درصد كارها را به یاد می آوردند.

«تام هفرن» محقق این پروژه، از گروه پژوهشی همکاری مواد مخدر و الکل در «نورتامبریا» می گوید: ما در حال حاضر می دانیم که ترک سیگار دارای منافع زیادی برای سلامت بدن است، اما این مطالعه همچنان نشان می دهد که چگونه ترک سیگار می تواند مزایایی بر روی عملکرد شناختی مغز نیز داشته باشد.

وی می افزاید: این اولین پژوهشی است که تاثیر ترک سیگار را بر روی حافظه مورد مطالعه قرار داد و از آن جایی که بیش ۱۰ میلیون فرد سیگاری در انگلیس و ۴۵ میلیون نفر در ایالات آمریکا هستند، درک ترک سیگار بر روی عملکرد شناختی روزانه که حافظه بلندمدت مثال خوبی برای آن است، مهم است.

این محققان اعلام كردند که ترک سیگار به تقویت حافظه روزانه افراد کمک می کند.

این پژوهش به صورت آنلاین در چاپ جدید مجله «eruj and alcohol detndence» منتشر شده است..... / خبرگزارى ايسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------