خودرویی که کوادکوپتر و هواپیما می‌شود+تصاویر



اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,خودروی هواپیمایی

اخبارعلمی - خودرویی که کوادکوپتر و هواپیما می‌شود+تصاویر

شرکت نوپای Krossblade واقع در آریزونای امریکا سامانه مفهومی هیبریدی و الکتریکی موسوم به SkyCruiser را معرفی کرده که نه تنها می‌تواند هواپیما و کوادکوپتر باشد، بلکه به خوبی روی جاده‌ها نیز حرکت می‌کند.

این سیستم در پرواز عادی توسط دو موتور الکتریکی با قدرت 150 اسب بخار نیرودهی می‌شود که این موتورها در دم آن جاسازی شده‌اند. هنگامی که وسیله مزبور از حالت حرکت افقی به پرواز عمودی تغییر موضع می‌دهد، مجموعه‌ای از چهار بال چرخان ضامن‌دار از بدنه‌اش باز می‌شوند تا وزن آن را تحمل کنند.

این سامانه پنج مسافره، چرخان‌های بازشونده را با هدایت الکتریکی هیبریدی ترکیب می‌کند. چهار موتور الکتریکی با قدرت 80 اسب بخار چهار چرخان اصلی را نیرودهی می‌کنند و چهار چرخان دیگر با قدرت 10 اسب بخار ثبات لازم را هنگام وزیدن باد مخالف به این فناوری ارائه می‌دهند.

به گفته شرکت سازنده، چرخان‌های کوچک‌تر می‌توانند سریع‌تر از چرخان‌های بزرگ‌تر شتاب‌دهی کنند، بنابراین سریع‌تر به توفان‌های ناگهانی واکنش نشان می‌دهند.

در این جا، آرایه چرخان ضامن‌دار برای ارائه «فرود و اوج‌گیری عمودی» (VTOL) طراحی شده است. سیستم SkyCruiser دارای قابلیت بال‌زدن و فرودآمدن در نواحی کوچک است در حالی که آیرودینامیک یک هواپیمای معمولی را نیز داراست. بال‌های چرخان آن برای بسته‌شدن دوباره طراحی شده‌اند تا فضای مسافر را به حداکثر برسانند و آرایه موتوری چندگانه نیز ایمنی بیشتری به هواپیما می‌دهد.

بر روی زمین، بال 9.5 متری این هواپیما می‌تواند جمع شود و موتورهای الکتریکی واقع بر روی چرخ‌های سامانه، آن را با سرعت 112 کیلومتر در ساعت به خودروی جاده‌ای برای سفرهای کوتاه تبدیل می‌کنند. البته طول این خودرو در جاده 8.4 متر گزارش شده است.

شرکت سازنده مدعی است این هواپیما دارای سرعت کروز 505 کیلومتر در ساعت و سرعت استال 160 کیلومتر در ساعت با بال ثابت است و می‌تواند مسافت 1620 کیلومتری را با پنج مسافر و 455 کیلوگرم محموله طی کند.

فناوری مزبور هنوز در مرحله مفهومی است اما شرکت Krossblade در حال ساخت SkyProwler کوچکی است که همان قابلیت VTOL را دارد اما از پیکربندی H برای تبدیل آسان‌تر چرخان‌ها به حالت کوادکوپتر استفاده می‌کند و دارای سرعت کروز 90 کیلومتر در ساعت است.

تاکنون هیچ قیمت یا تاریخ عرضه‌ای برای هیچ یک از انواع این سامانه‌ها اعلام نشده است

اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,خودروی هواپیمایی

اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,خودروی هواپیمایی

اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,خودروی هواپیمایی

اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,خودروی هواپیمایی

اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,خودروی هواپیمایی

اخبارعلمی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------