از خواص ویتامین «ای» چه می دانید؟



 

 

از خواص ویتامین «ای» چه می دانید؟

 

 

متخصصان دانشكده علوم پزشكی دانشگاه لس آنجلس در یك مطالعه جدید تایید كردند كه مبتلایان به بیماری های كبدی می توانند با مصرف مواد غذایی و یا مكمل های حاوی ویتامین «ای» به درمان خود كمك كنند اما مصرف این ویتامین باید حتما تحت نظر پزشك باشد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این متخصصان همچنین خاطرنشان كردند كه افراد مبتلا به كبد چرب نیز می توانند از این ویتامین برای بهبود بیماری خود استفاده كنند، اما متاسفانه مصرف این ماده برای بیماران كبدی كه به دلیل مصرف الكل دچار این بیماری شده اند به هیچ وجه توصیه نمی شود.

به گزارش سایت اینترنتی مای هلت دیلی نیوز، دكتر آرون سانیال از دانشگاه ویرجینیا نیز متذكر شد: در گذشته ویتامین «ای» برای درمان بیماری های كبدی اصلا توصیه نمی شد و فقط افرادی كه در شرف ابتلا به این بیماری بودند، می توانستند از آن استفاده كنند اما با مطالعات جدید مشخص شد كه می توان از این ویتامین حتی برای بهبود بیماران كبدی دیابتی هم استفاده كرد.

بررسی های گسترده و بازبینی های مطالعاتی از سوی این متخصصان نشان دادند كه ویتامین ای در مقابله با بسیاری از بیماریها به بدن كمك می كند و سلول ها را در برابر انواع مشخصی از آسیب های بیولوژیك حفظ كرده و طول عمر آنها را افزایش می دهد. این خاصیت ویتامین ای در طول زمان باعث كند شدن آسیب های سلولی می شود كه به طور طبیعی با افزایش سن اتفاق می افتد.

ویتامین ای در پیشگیری از برخی اختلالات تاثیر دارد و به درمان بعضی دیگر از بیماری ها كمك می كند. برای مثال ویتامین ای نقش مهمی در درمان بسیاری از سرطان ها شامل سرطان پوست، دهان و گلو، معده، روده بزرگ، سینه و پروستات ایفا می كند. همچنین خطر ابتلا به سرطان های ریه، مری و دهانه رحم را كاهش می دهد.

مهمترین منابع غذایی حاوی ویتامین ای شامل آجیل ها مثل مغز بادام، فندق، و گردو، تخم آفتابگردان، روغن ذرت، مارگارین، روغن سبزیجات فشرده شده خنك، شامل ذرت، گل آفتابگردان، سویا، دانه پنبه، سبوس گندم، اسفناج، كلم پیچ و سیب زمینی هستند. البته علاوه بر موارد غذایی، با تشخیص پزشك مكمل های این ویتامین نیز در صورت نیاز تجویز می شوند..... /   خبرگزارى ايسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------