شارژ موبایل و تبلت با هدفون خورشیدی



شارژ موبایل,هدفون خورشیدی, تبلت

شارژ موبایل و تبلت با هدفون خورشیدی
یک طراح و مهندس صوتی از اسکاتلند اقدام به طراحی هدفنی کرده که می تواند مشکل تمام شدن عمر باطری تلفنها و تبلتها را حل کرده و در این رابطه نقش خود را به عنوان یک شارژر خورشیدی ایفا کند.


هدفن های آن بیت (OnBeat) دارای سلولهای خورشیدی انعطاف پذیری است که در قسمت بالای هدفن کار گذاشته شده و می تواند انرژی را از خورشید گرفته و در 2 باطری قابل شارژ لیتیوم یون که در قالب هرکدام از گوشها قرار گرفته ذخیره کند.وقتی که یک تلفن و یا یک تبلت به این هدفن متصل می شود، این انرژی ذخیره شده برای شارژ دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

شارژ موبایل,هدفون خورشیدی, تبلت


این هدفن توسط اندرو اندرسون از گلاسکو طراحی شده است. وی نمونه اولیه را به وسیله وصل کردن به یک پنل خورشیدی و پس از آن سلولهای خورشیدی قابل انعطاف را برای هدفن ساخت.اندرسون اکنون در ستاد جمع آوری بودجه کیکاستارتر برای جمع کردن 200 هزار پوند ثبت نام کرده است تا بتواند این پروژه را پیش ببرد.


این سلول خورشیدی داری 55 سانتیمتر مربع با ظرفیت شارژ 0.55 ولت است که از سیلیکون پلی کریستال ساخته شده است.براساس تبلیغات ارائه شده در ستاد کیک استارتر، این هدفن موجب می شود که دستگاه تمام روز بدون نگرانی از تمام شدن باطری کار کند اما میزان دقیق شارژری که برای دستگاه فراهم می کند را ارائه نکرده است.

شارژ موبایل,هدفون خورشیدی, تبلت


دستگاه جدید می تواند شارژ کامل را برای دستگاه تلفن همراه فراهم کند. این تلفن با استفاده از جک هدفن شارژ نمی شود بلکه شارژ آن از طریق وصل شدن با استفاده از پورت USB فراهم می شود.

وقتی باران می بارد، کاربر می تواند باطریهای هدفن خود را با استفاده از این پورت USB که متصل به یک رایانه یا یک سوکت می شود شارژ کند. این انرژی را می توان برای شارژر تلفن در هنگامی که به برق دسترسی وجود ندارد، به کار گرفت.


اندرسون گفت: طی سال گذشته برای ساخت یک دستگاه هدفن تلاش کردم تا نه تنها کیفیت عالی صدا را ارائه کنم بلکه به طور هم زمان بتوانم دستگاه را شارژ کنم. قرار گیری باطریهای قابل شارژ و صفحه خورشیدی در این هدفن به این معنا است که هرکجا می روید نیاز نیست نگران باشد که شارژ دستگاهتان ممکن است تمام شود.این مهندس صدا از آنجا که همواره از عمر باطری تلفن همراه خود ناراضی بود تلاش کرد این پروژه را اجرایی کند..../mehrnews.com

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------