یخچال لبخندی! +عکس



یخچال از جمله وسایلی است که از گذشته تا به امروز به همراه خانواده ها بوده است و برای نگهداری از مواد غذایی برای طولانی مدت از آن استفاده می شده است.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، در حالی که این روزها همه چیز به سمت تکنولوژی های پیچیده حرکت می کند تنها یخچال است که تغییرات زیادی پیدا نکرده.

البته به تازگی تکنولوژی و فناوری به یخچال نیز سرایت کرده است و تولید کنندگان وسایل خانگی ایده های جالبی را در ساخت یخچال های مختلف به کار می گیرند.

به تازگی محققان دانشگاه توکیو در ژاپن یخچالی را تولید کرده اند که تنها با لبخند درش باز می شود و در غیر این صورت به هیچ عنوان نمی توانید در آن را باز کنید.

یخچال لبخندی

این یخچال دارای یک لنز سایبرشات یا سیستم تشخیص لبخند است و همچنین یک چراغ نیز بر روی آن قرار دارد که با لبخند شما دوربین آن را تشخیص می دهد و چرا فلاش می زند و سپس در یخچال باز می شود.

بنا به گفته طراحان این پروژه این دستگاه کاربردهای بسیار زیادی دارد و هدف اصلی از تولید آن ترویج فرهنگ لبخند زدن در هر شرایطی است. آن ها اعتقاد دارند یخچال یکی از پرکاربردترین وسایل در خانه است و اگر افراد هر بار مجبور به لبخند زدن باشند به طور ناخودآگاه لبخند روی صورتشان حک خواهد شد.

پژوهشگران این پروژه چند نفر را به صورت آزمایشی مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند در ابتدا بسیاری به سختی لبخند می زدند اما بعد از گذشت ده روز به طور طبیعی لبخند بر روی صورت آن ها به وجود آمده بود./باشگاه خبرنگاران 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------