ناسا عکسی به طول 80 کیلومتر از پلوتو منتشر کرد + تصاویر



تاکنون ناسا صدها عکس از سطح کوتوله «پلوتو» توسط ناسا منتشر کرد اما آخرین عکس‌ها منتشرشده بهترین و شفاف‌ترین تصاویری است که بشر از این سیاره ثبت کرده است.

سازمان فضایی آمریکا که فضاپیمای «افق‌های نو» یا «نیوهورایزنز» را تا فاصله چند هزار مایلی سطح پلوتو نیز رساند، از خرداد 94 تا امروز تعداد زیادی عکس و تصویر از سطح این سیاره و شبه قمرهای آن منتشر کرده است که بسیاری از آنها منحصر به فرد بوده‌اند. این سازمان حتی یک نقشه جهانی از تمام سطح پلوتو منتشر کرد اما اکنون تصاویر به دست آمده از دوربین «ثبت اکتشافات در فواصل زیاد» یا همان LORRI را در اختیار عموم گذاشته است.

 

اخبار,اخبار علمی,پلوتو

 


بر اساس اعلام خود ناسا، این عکس‌ها که از فاصله 10 هزار مایلی (16 هزار کیلومتر) سطح پلوتو گرفته شده است، شفافیتی معادل 250 تا 280 فوت(80 تا100 متر) بر هر پیکسل دارد و شفاف‌ترین عکس‌هایی است که از سطح این سیاره در اختیار انسان قرار گرفته است.

ابعداد، تعداد و کیفیت این عکس‌ها به شکلی است که اگر کنار هم قرار بگیرند، نواری به طول 50 مایل (80 کیلومتر) را تشکیل می‌دهند که در آن مملو از دهانه‌های آتش‌فشانی، سرزمین‌های یخ زده و کوه‌هاست. کیفیت این تصاویر به حدی است که با فیلمبرداری که از هلیکوپر از سطح زمین می‌شود، برابری می‌کند.

 

اخبار,اخبار علمی,پلوتو

 

 اخبار علمی - آنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------