تصویر روباتی که جایگزین زنبور عسل می‌شود



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

اخبارعلمی - تصویر  روباتی که جایگزین زنبور عسل می‌شود

زنبورهای عسل، یکی از مهمترین حشرات روی زمین هستند که در سال های اخیر ، نسل آنها به دلایل مختلف در حال انقراض است از این رو روبات های زنبوری با نام "RoboBees"جایگزین زنبورهای عسل خواهند شد.

زنبورهای عسل از مهمترین حشراتی هستند که در زندگی انسان ها تاثیر به سزایی دارند. اما در سال های اخیر به دلایل متعددی تعداد زنبورها با کاهش چشمگیری روبرو شده است. برای مثال زنبورهایی که در ناحیه اقیانوس اطلس زندگی می کنند از 6 میلیون در سال 1947 به 2.5 میلیون در سال جاری کاهش یافته اند.

این کاهش آمار می تواند تهدیدی برای انقراض نسل زنبورهای عسل باشد. محققان و مخترعان به دنبال راه حلی هستند که بتوانند در سال های آتی، نبود زنبورهای عسل را جبران کنند. محققان در تحقیقات خود به فکر ساخت روبات های زنبور افتادند تا بتوان کمبود یا انقراض نسل زنبورها را جبران کرد. پروژه ای با نام "RoboBees" برای رسیدن به این هدف طراحی شده است.

روبات مصنوعی زنبور عسل می تواند همانند زنبور واقعی با سرعت بالایی بال زده و به طور مصنوعی گرده افشانی کند. دانشمندان به آینده روبات های زنبورعسل امیدوار هستند تا با پیشرفت این پروژه بتوانند به راه حل های جدیدی دست پیدا کنند.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

اخبارعلمی - خبرگزاری مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------