طراحی زنبورهای رباتیک پرنده و شناگر در دانشگاه هاروارد



اخبار,اخبار علمی,زنبورهای رباتیک پرنده و شناگر

مهندسان دانشگاه هاروارد رباتی را طراحی کرده‌اند که از گیره کاغذ کوچک‌تر است و با ظاهری کم و بیش شبیه به زنبور می‌تواند پرواز کرده یا شنا کند.

این ربات که RoboBee نام دارد، در ابتدا تنها برای پرواز طراحی شده بود، اما حالا با تغییراتی که بر روی آن انجام شده قادر به شنا کردن در زیر آب هم هست. اکثر ربات های پرنده از طراحی کاملا متفاوتی با ربات های شناگر برخوردارند و لذا گنجاندن همزمان هر دوی این قابلیت ها در یک ربات کار ساده ای نیست.


مهم ترین مساله ای که باید برای این کار مورد توجه قرار می گرفت، تغییر سرعت بال زدن ربات پرنده برای هماهنگ شدن با حرکت زیر آبی بوده است. چالش بعدی رفتن ربات به زیر آب با توجه به سبک بودن فوق العاده آن بوده است. با توجه به سبک و شکستنی بودن فوق العاده بال های این ربات، مهندسان ترجیح داده اند از جاذبه زیرآبی برای فرو بردن آن به درون سطح مایعات استفاده کنند.


سرعت به هم خوردن بال های این ربات در هوا 120 بار در ثانیه است. اما این رقم در درون آب به 9 بار در ثانیه محدود می شود تا مقامت آب باعث آسیب دیدن بالها نشود. انرژی مورد نیاز برای پرواز این ربات از طریق منبع خارجی و با استفاده از سیم تامین می شود و پس از ورود به آب دیگر قادر به خروج از آب و پرواز نیست، زیرا بال های آن آسیب می بیند.
اخبار علمی - فارس

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------