كم سوادها زودتر پیر می‌شوند یا باسوادها ؟!



کم سواد,افراد کم سواد,باسواد,افراد باشواد,پیر شدن انسانها,سلول های مغزی,اخبار علمی,شبكه خبری بی‌بی‌سی

 

موسسه قلب انگلستان و مجله مغز رفتار ایمنی این كشور در یك بررسی آماری از ۴۰۰ زن و مرد به این نتیجه رسیدند كه افراد كم‌ سواد به دلیل استفاده نكردن بهینه از سلول‌های مغزی و ارتباطات دی‌ان‌آی، سلول‌های بدنشان سریعتر از همسالان خود به پیری زودرس دچار می‌شوند این در حالیست كه افرادی با تحصیلات دانشگاهی، دیرتر به كهولت سن دچار می‌شوند.

آفتاب: جرمی پیرسون یكی از معاونان موسسه مغز انگلستان در این باره به روزنامه دیلی‌میل یادآور شد: ارتباطات وسیعی كه میان بهداشت و ساختارهای اجتماعی وجود دارد باعث می‌شود تا افرادی با تحصیلات بالاتر بتوانند خود را با اجتماع سازگار كنند. از طرفی، افرادی كه پیش‌زمینه نامناسب از اوضاع و احوال خود دارند نیز بیش از سایرین در معرض آسیب‌های ناشی از كم‌ سوادی قرار دارند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: افرادی كه از لحاظ دانایی در وضعیت پایین‌تری قرار دارند به دلیل استعمال دخانیات، ورزش نكردن و رعایت نكردن رژیم‌های غذایی متناسب با وضعیت سلامتشان، زندگی خود را نابود می‌كنند و به ورطه تباهی می‌كشانند.

یكی از كارشناسان امور اجتماعی كالج لندن نیز در این باره به شبكه خبری بی‌بی‌سی خاطرنشان كرد: تحصیلات باعث ارتقای كلاس اجتماعی افراد می‌شود. به همین دلیل، این دسته از افراد در پی این درجه و رتبه اجتماعی كمتر به فكر ضربه زدن به خود هستند./آفتاب

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------