ربات انسان‌نمای "جیاجیا" این بار در ظاهری جدید



محققان چینی نمونه ارتقا یافته طبیعی‌ترین ربات انسان‌نمای جهان را با انجام برخی تغییرات در ظاهر و بروز رسانی در نرم‌افزار به نمایش گذاشتند.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش ایسنا ‌به نقل از میل‌ آنلاین، نمونه ارتقاء یافته ربات "جیاجیا" احساسات را از طریق حالات چهره و تکان‌دادن دست‌ها و بدن به نمایش می‌گذارد. در واقع برنامه‌ریزی این ربات با هدف شناخت بهتر روابط انسانی و بهترین تعاملات اجتماعی انجام شده است.

ظاهر ربات "جیاجیا" تا حدی طبیعی است که باعث شگفتی مردم در اولین روز نمایش شد. بازدیدکنندگان نمایشگاه اخیر تکنولوژی چین هنگام عبور از مقابل "جیاجیا" متوجه واقعیت پنهان آن نشدند چرا که این ربات به سرعت با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار می‌کند.

ربات انسان‌نمای "جیاجیا" توسط گروهی از محققان خوش‌سلیقه دانشگاه علوم و تکنولوژی چین ساخته شده است.

واحد کنترل ربات یا مغز مصنوعی "جیاجیا" به طور پیوسته به یک مرکز اطلاعات تحت شبکه یا فضای ابری متصل است تا در برابر سوالات بیشمار مردم، بهترین واکنش کلامی و ظاهری را نشان دهد.

ربات "جیاجیا" قادر است تا به طور پیوسته با مخاطبان صحبت کند و به سوالات آنان در کمتر از یک ثانیه جواب دهد.

محققان چینی به منظور افزایش توانایی شناسایی حالات چهره و بهبود روابط اجتماعی از واحد پردازش اطلاعات چهره در این ربات استفاده کردند. در واقع جیاجیا چهره مخاطبان خود را ذخیره می‌کند تا در برخوردهای بعدی با اطلاعات پیش‌زمینه به مکالمه ادامه دهد.

بسیاری از کارشناسان صنایع رباتیک معتقدند که پیشرفت کشور چین در عرصه رباتیک در نوع خود کم‌نظیر است چرا که این کشور در سال 2015 بیش از 25 درصد بازار تجهیزات رباتیک را در اختیار داشته است.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------