فرود مریخ نورد ناسا در محل پیشنهادی یک نوجوان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

ناسا به دنبال یک محل فرود برای ماموریت بعدی مریخ نورد در سال 2020 است.

به گزارش ایسنا به نقل از زی‌نیوز، آژانس فضایی آمریکا از میان تمام پیشنهادات ارائه شده، پیشنهاد یک نوجوان که هنوز دبیرستان خود را تمام نکرده را تایید کرده است.

 الکس لونگو از رالی ایالت کارولینای شمالی، پیشنهاد کرده است که ناسا باید مریخ نورد بعدی خود را در همان محلی فرود بیاورد که مریخ نورد Spirit را در سال 2004 فرود آورد.

مریخ نورد "Spirit" در سال 2004 در دهانه‌ای در مریخ به نام دهانه گوسو ((Gusev Crater فرود آمد.

لونگو ماموریت‌های بعدی ناسا را در وبسایت آژانس در سال 2014 دنبال کرد تا از زمان ارسال کاوشگر بعدی ناسا به مریخ باخبر شود.

این جوان پس از مطالعه وبسایت، پیشنهاد کرد که ناسا در ماموریت بعدی خود به مریخ، کاوشگر خود را در محل قدیمی کاوشگر" Spirit " فرود آورد و برای صحبت‌های خود چند صفحه مستندات علمی ارائه کرد.

 ناسا ظاهرا با وی به توافق رسیده است. این آژانس با ارسال یک ایمیل او را برای شرکت در اولین جلسه برنامه ریزی محل فرود مریخ نورد دعوت کرد.


لونگو در این کنفرانس در موسسه ماه و سیارات در هوستون، تگزاس، در اکتبر 2015 حضور پیدا کرد و طرح پیشنهادی خود را ارائه داد. او در حال حاضر با برخی از دانشمندان با تجربه‌تر مریخ که آنها نیز برای فرود کاوشگر جدید در دهانه گوسو موافق هستند، همکاری می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------