یونیفورم نظامی با امکان شارژ تلفن همراه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

پژوهشگران آمریکایی قصد دارند نوعی یونیفورم نظامی ابداع کنند که بتواند نیروی الکتریسیته را برای شارژ ابزار همراه سربازان ذخیره کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، "آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی آمریکا" (AFRL) در نظر دارد با همکاری "دانشگاه سینسینتی" (UC) آمریکا، لباس جدیدی ابداع کند که می‌تواند ابزار الکتریکی از جمله تلفن همراه را شارژ کند.

 

پژوهشگران قصد دارند با استفاده از کربن، پوششی ابداع کنند که بتواند نیروی الکتریسیته را در نانولوله‌های کربن ذخیره کند. آنها باور دارند که این فناوری، تحولی بزرگی در پوشش و هواپیماهای جنگی ایجاد خواهد کرد.

 

در فرآیند تولید، نانولوله‌های پیچیده شده در لایه‌های سیلیکونی، در یک محفظه خالی در معرض گرما قرار می‌گیرند. سپس در آزمایشگاه، فیبرهای کوچک، به دور یک قرقره صنعتی پیچیده و به الیاف کربن تبدیل می‌شوند. الیاف کربن، قابلیت بافته شدن دارند و از پرکاربردترین الیاف در صنعت هستند.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

"وزلین شانو" (Vesselin Shanov)، استاد دانشگاه سینسینتی گفت: الیاف کربن، مانند پارچه هستند. ما می‌توانیم این الیاف را روی هم سوار کنیم و آنها را برای استفاده‌های گوناگون از جمله حسگرها، ردیابی فلزات سنگین آب و ابزار ذخیره انرژی مانند خازن‌های بزرگ و باتری‌ها به کار ببریم.

 

در حوزه نظامی، می‌توان این فناوری را جایگزین باتری‌های سنگینی کرد که موجب افزایش وزن و سنگینی بار سربازان می‌شوند. "مارک هاس" (Mark Haase)، از کارکنان آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی آمریکا گفت: حدود یک سوم وزن سربازان را باتری‌هایی تشکیل می‌دهند که برای شارژ کردن تجهیزات به کار می‌روند. بنابراین کاهش کمی از این وزن، یک مزیت بزرگ در میدان جنگ خواهد بود.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در هر حال، هنوز استفاده گسترده از این فناوری، بسیار پرهزینه است. هاس افزود: ما در حال حاضر، با کسانی کار می‌کنیم که بیشتر از هزینه، به عملکرد اهمیت می‌دهند اما هنگامی که به مرحله تولید کامل و بدون نقص برسیم، مقیاس استفاده از این فناوری بزرگتر خواهد شد و هزینه‌ها کاهش خواهند یافت.

 

دانشگاه سینسینتی برای این پژوهش، تاکنون حدود 50 یارد نانولوله کربن تولید کرده است. پژوهشگران باور دارند در آینده، می‌توان نانولوله‌های کربن بیشتر با کاربرد گسترده‌تری تولید کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------