حل معمای قتل با کمک بلندگوی هوشمند آمازون!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دستگاه‌های متصل به اینترنت به تازگی کار خود را در زمینه کمک به پرونده‌های جنایی آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، نیروی پلیس آرکانزاس طی حکمی از شرکت آمازون خواسته‌ تا اطلاعات بلندگوی اکوی خود را برای کمک به پیگیری قضایی یک مظنون به قتل در اختیار آنها قرار دهد.

 

در این پرونده، یک مرد متهم به قتل عمد و خفه کردن فردی در وان حمام خود در سال 2015 است. فرد مظنون به پلیس گفته که مقتول را به همراه دو نفر از دوستان دیگرش برای تماشای فوتبال به خانه دعوت کرده و بعد از ساعت یک بامداد برای خواب به اتاق رفته و مقتول و دو دوستش را به حالت مست تنها گذاشته است. وی مدعی شد که چند ساعت بعد، مقتول را به شکلی که صورتش رو به آب بوده، در وان حمام پیدا کرده است.

 

این در حالی است که دوست دیگر متهم اظهار کرده، نیم ساعت قبل از خواب صاحبخانه، منزل وی را ترک کرده و این ادعا توسط همسر او تائید شده است. متهم همچنین در زمان ادعا شده برای خواب، تماس‌های زیادی با پدرش، دوستانش و یک رستوان برقرار کرده بود که همه بی‌پاسخ بودند و وی آن‌ها را تماس‌های اشتباهی در اثر تکرار دکمه‌ها خواند.

 

این مظنون در منزل خود دستگاه‌های متصل به اینترنت زیادی دارد که یکی از آن‌ها یک بلندگوی اکوی شرکت آمازون است. پلیس می‌گوید که این دستگاه می‌توانسته موسیقی در حال پخش را با نرم‌افزار الکسای آمازون کنترل کند.

 

هنوز مشخص نیست پلیس می‌تواند چه میزان اطلاعات از دستگاه مذکور بدست بیاورد یا این اطلاعات تا چه اندازه سودمند خواهند بود. نرم‌افزار الکسا همیشه به وسیله سیستمی از هفت میکروفون داخلی به شنود می‌پردازد، اما منتظر فرمان کاربر برای انجام کارهایی مانند پیش‌بینی هوا یا پخش موسیقی خاص می‌ماند. این دستگاه همچنین به انتقال صدای فرد به سرویس کلاود می‌پردازد که شامل ثانیه‌ای قبل از کلمه فرمان است.

 

شرکت آمازون تاکنون از ارائه اطلاعات برای این پرونده خودداری کرده و گفته که بدون درخواست حقوقی معتبر و الزام‌آور، اطلاعات مشتریانش را منتشر نخواهد کرد.

 

از دیگر دستگاه‌های هوشمندی که به حل این پرونده می‌تواند کمک کند، دستگاه هوشمند مصرف آب است که اطلاعات آن نشان می‌دهد بین ساعت یک تا سه بامداد روز قتل حدود 140 گالن آب در خانه مصرف شده است.

 

اما نکته اصلی این واقعه، این است که دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیاء تا چه اندازه به طور قانونی می‌توانند به سود یا علیه انسان استفاده شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------