دستگاهی قابل حمل که می‌تواند تا ۵ کیلومتر پهپادها را ردیابی کند



کمپانی DJI به عنوان یک از اصلی ترین سازندگان پهپادها در دنیا از اسکنری رونمایی کرد که می تواند تا شعاع ۵ کیلومتری هرگونه حرکت پهپادها را شناسایی و ردیابی کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از دیجیاتو،این دستگاه که «AeroScope» نام دارد در حال حاضر تنها می تواند پهپادهای ساخت DJI را شناسایی کند، اما کمپانی سازنده اعلام کرده می تواند با تغییری مختصر امکان ردیابی تمام پرنده های کوچک را در محدوده برد دستگاه فراهم آورد. چنین قابلیتی برای دستگاه های امنیتی موهبتی بزرگ محسوب می شود.

 

اساس کار این دستگاه بر ردیابی امواج رادیویی رد و بدل شده بین پرنده و دستگاه کنترل از راه دور آن بنا شده. دستیابی به این امواج سبب می شود تا دستگاه بتواند در کسری از ثانیه به تمام اطلاعات مورد نیاز خود از جمله مدل، شماره سریال، سرعت، موقعیت مکانی خود و هدایتگر و حتی ارتفاع و سمت حرکت آن دست یابد.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

شرکت DJI اطمینان داده که با کمک این دستگاه نمی توان هدایت پهپادها را به دست گرفت یا محتوای ویدیویی آن را هک کرد. ضمن این که قابلیت های خاص AeroScope قرار است تنها در اختیار مراجع امنیتی رسمی و با کسب مجوزهای لازم باشد.

 

سازندگان علاقه ای ندارند تا از طریق راهکارهای غیر مجاز یا همان هک کردن اقدام به شناسایی و ردیابی پهپادهای ساخته شده توسط سایر کمپانی نمایند، بلکه آنها از بقیه سازندگان دعوت کرده اند تا قابلیت های پرنده های مکانیکی ساخت خود را با AeroScope همگام سازند.

 

از دیدگاه DJI وجود این اسکنر پرکاربرد می تواند تا حدودی از حساسیت ها برای پرواز پهپادها در برخی مکان ها بکاهد و مسیر را برای استفاده بیشتر از آنها به خصوص در محیط های شهری را هموار سازد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------