هوش مصنوعی و بشر بخشی از یک خانواده هستند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دانشمند دانشگاه آکسفورد ادعا می‌کند که ربات‌ها انسان‌ها را نابود نخواهند کرد؛ هوش مصنوعی و بشر به طور فوق‌العاده‌ای به‌هم وابسته خواهند شد.

به گزارش آنا از DailyMail، سر نایجل شادبولت معتقد است که هوش مصنوعی، ربات‌ها و انسان‌ها عضوی از یک خانواده بزرگ و شاد خواهند بود. این دانشمند معتقد است نه تنها انسان‌ها و ربات‌ها دشمن هم نخواهند شد بلکه روزی فرا می‌رسد که بشر ربات‌ها را مانند اعضای خانواده خودشان دوست خواهند داشت.

 

سر شادبولت می‌گوید که ما در حال ورود به دورانی هستیم که هوش مصنوعی مانند افرادی رفتار خواهد کرد که از افراد مسن مراقبت می‌کند یا دوست کودکان تنهاست.

 

سر نایجل شادبولت پرفسور علوم کامپیوتری در دانشگاه آکسفورد است. این دانشمند ادعا می‌کند که ترس از شورش ربات‌ها علیه بشر و نابودی ما بی‌اساس است.

 

وی می‌گوید: «آیا هوش مصنوعی بشر را تهدید می‌کند؟ محتوای هر چیزی که در هالیوود می‌بینیم، این را نشان می‌دهد».

 

شادبولت می‌گوید: « معمولا در این فیلم‌ها ربات‌ها دیوانه‌وار، بد و خطرناک به تصویر کشیده می‌شوند. به همین دلیل هم کسی نمی‌خواهد به آنها نزدیک شود».

 

وی افزود: «این امر باعث می‌شود که مشکل اصلی دیده نشود. نباید از هوش مصنوعی بترسید باید از حماقت طبیعی وحشت داشته باشید».

 

به گفته استاد دانشگاه آکسفورد، درک می‌کند که چرا مردم نگران هوشمندتر شدن سریع هوش مصنوعی هستند. مردم نگران هستند که آیا ممکن روزی این ماشین‌ها علیه انسان‌ها شورش کنند و آیا ممکن است توانایی‌های آنها بیش از اندازه شود؟

 

شادبولت می‌گوید: «به شما اطمینان می‌دهم که چنین اتفاقی نمی‌افتد. ما در حال ساخت هوش مصنوعی فوق هوشمند هستیم که بتواند وظایفی را برعهده بگیرد و انجام دهد».

 

وی افزود: «اما هیچ درکی از توصیف شخصیت‌های هوش مصنوعی یا نحوه انتقال کار از یک ربات به ربات دیگر نداریم».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------