کشف گياهان دارويي آرامبخش در دندان‌هاي انسان‌ اوليه



کشف گياهان دارويي آرامبخش در دندان‌هاي انسان‌ اوليه

تيمي از محققان بين‌المللي با حفاري در داخل غار «El Si0dron» در شمال اسپانيا، دندان‌هايي از انسان‌هاي اوليه کشف کردند که نشان مي‌دهد حداقل يکي از آنها در حال خوردن گياهان دارويي بوده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مواد شيميايي کشف شده بر دندان‌هاي برجاي مانده از 10 هزار سال پيش نشان مي‌دهد، انسان‌هاي اوليه گياهان دارويي را براي تسکين اضطراب و ناراحتي مي‌جويدند.

بر اساس تحليلي از دانشمندان، غارنشينان از گياهان پخته شده که حاوي مقادير زياد نشاسته، مغزهاي خوراکي و سبزيجات سبز رنگ بوده، استفاده مي‌کردند.

به گفته محققان اين اولين نمونه و شواهد موجود از ذرات مولکولي يافت شده در دندان‌هاي انسان‌هاي اوليه است که نظريه خوردن گياهان دارويي را براي تکسين اضطراب و ناراحتي توسط غارنشينان تاييد مي کند.

اين ذرات مولکولي شامل نوعي مواد شيميايي هستند که در دو نوع گياه دارويي چون بابونه و بومادران يافت مي‌شود. بومادران و بابونه خاصيت آرامبخش دارند. در گذشته از گياه بومادران براي التيام زخم‌هاي بيروني و جلوگيري از خونريزي‌هاي داخلي استفاده مي‌شد. امروزه گياه بابونه به عنوان آرامبخش معروف است، به دليل اينكه اين گياه اثر درماني و تسکين دهنده‌اي بر سرماخوردگي، سردرد، دردهاي شکمي و روده‌اي و گرفتگي عضلاني دارد./ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------