پرکاربردترین نرم‌افزار‌ها کدامند؟



پرکاربردترین نرم‌افزار‌ها کدامند؟

گفته می‌شود در میان نرم‌افزار‌های خارجی نرم‌افزارهای پایه مانند سیستم‌های عامل و آنتی‌ویروس‌ها و در میان نمونه‌های داخلی نرم‌افزارهای سازمانی محبوب‌ترین نرم‌افزار‌ها در میان کاربران به‌شمار می‌روند.

رضا کرمی، عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در ارتباط با این موضوع گفت: گسترده‌ترین طیف نرم‌افزار‌های خارجی آن‌هایی هستند که در سیستم‌های عامل به کار گرفته می‌شوند و یا حالت آنتی‌ویروس دارند، اما در میان نرم‌افزار‌های داخلی به‌طور عمده بازار در اختیار نرم‌افزار‌های سازمانی قرار دارد.

وی با بیان این‌که در میان نرم‌افزار‌های سازمانی شاید بیشتر نرم‌افزار‌های اتوماسیون اداری که وظیفه‌ی گردش مکاتبات را برعهده دارند مورد توجه قرار گیرند اظهار کرد: نرم‌افزار‌های مالی و برخی نرم‌افزار‌های اداری در زمینه‌ی نیروی انسانی و... نیز مواردی هستند که طی سال‌های گذشته با استقبال نسبتا قابل توجهی مواجه بوده‌اند.

اما رییس کمیسیون نرم‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌یی درباره‌ی قیمت نرم‌افزار‌ها عنوان کرد: اصولا قیمت نرم‌افزار‌ها طیف وسیعی دارند و به دلیل آنکه تنوع زیادی در بازار نرم‌افزار وجود دارد قیمت‌ها هم متنوع هستند، به عنوان مثال ممکن است یک نرم‌افزار حسابداری از 10 تا 20 هزار تومان تا 200 تا 300 میلیون تومان قیمت داشته باشد .همان‌طور که می‌بینید رنج قیمت نرم‌افزار‌ها بسیار وسیع است که این قیمت براساس تنوع محصولات و توانمندی‌های آنان متغیر است.

کرمی در عین حال به واردات نرم‌افزارهای خارجی اشاره و عنوان کرد: از آنجا که در کشور ما قوانین حمایت از مالکیت معنوی وجود ندارد بخش عمده‌ای از نرم افزارهای خارجی بدون پرداخت هزینه مورد استفاده قرار می‌گیرند و به همین دلیل آمار دقیقی در زمینه واردات نرم‌افزار در دسترس نیست اما در کل به نظر می رسد با توجه به نوسانات قیمت ارز و مسائل بین‌المللی، از این پس با کاهش علاقه‌مندی افراد برای واردات نرم‌افزار مواجه شویم./ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------