آغاز ساخت پروتزهای جمجمه و چشم «شیخ»+عکس



ساخت پروتزهای جمجمه و چشم

آغاز ساخت پروتزهای جمجمه و چشم «شیخ»+عکس

یک متخصص جراحی فک و صورت که وظیفه درمان موسی شیخ را بر عهده گرفت از تایید قطعات بازسازی شده جمجمه و صورت این فرد خبرداد.

دکتر فرزاد ایسنا، در تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته برای درمان موسی شیخ که 9 سال پیش بر اثر سانحه رانندگی، صورت خود را از دست داده بود، گفت: پروتزهای اولیه و قطعات بازسازی شده توسط یک مهندس در همدان طراحی شد که شیخ با حضور در بیمارستان این قطعات روی صورت وی جانمایی شد.

وی با بیان اینکه در این روش جسم با استفاده از دیتاهای کامپیوتری طراحی می‌شود، گفت: در ادامه این روش قطعات از دست رفته صورت به روش «راپید یورتو تایپینگ» و با کمک دستگاه «تی‌ری‌دی پرینتر» در حال ساخته‌شدن است.

فضیلت با بیان اینکه این قطعات ساخته شده برای تعیین سایز و چک نهایی روی صورت این فرد قرار گرفت، گفت: قطعاتی از پیشانی، ناحیه کاسه چشم و قسمتی از فک بالای سمت راست این فرد توسط مهندس چراغی طراحی و ساخته شد.

این جراح فک و صورت با بیان اینکه با تایید نهایی این قطعات روی صورت شیخ، ساخت قطعات جایگزین اصلی آغاز شد، گفت: بر اساس اعلام سازنده قطعات تا دو هفته دیگر این قطعات ساخته و در عمل جراحی روی صورت شیخ جانمایی می‌شود.

وی گفت: یکی از سخت‌ترین مراحل عمل جراحی این فرد در ناحیه پیشانی است؛ چرا که به دلیل برخورد پیشانی با گاردیل، این ناحیه دچار تخریب بالایی شده به گونه‌ای که با ازبین رفتن استخوان، پوست و مغز به یکدیگر چسبیده‌ شدند و جداسازی این دو از یکدیگر، به سختی امکان‌پذیر است.

فضیلت در ادامه با بیان اینکه به نظر می‌رسد عمل جراحی این فرد بیش از هشت ساعت زمان می‌برد، ضمن تاکید بر این امر خداپسندانه عنوان کرد که هیچ حق‌الزحمه‌ای برای جراحی دریافت نخواهد کرد و تنها مبالغی برای تامین هزینه‌های ساخت پروتز و بیمارستان نیاز است.

به گزارش ایسنا، موسی شیخ 9 سال پیش در تصادفی بخشی از صورتش را از دست داد؛ اما هم‌کنون با کمک ایرانیان نوع دوست روند درمان او آغاز شده و پروتزهای که به همت دانشمندان کشور در حال ساخت است، روی صورت وی تست شد تا شاید موسی پس از تحمل درد، مشقت‌ها و دوری از اجتماع نقاب از چهره بردارد. با هماهنگی انجام‌شده با بانک‌ها، ایرانیان نوع‌دوست می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب‌های ذیل واریز کنند: شماره حساب 0342319909006 و شماره کارت 6037991385195775 نزد بانک ملی شعبه محمدشهربه نام موسی شیخ

ساخت پروتزهای جمجمه و چشم

ساخت پروتزهای جمجمه و چشم

ساخت پروتزهای جمجمه و چشم

منبع:ایسنا

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------