نگاهی آماری به وضعیت کاربران اینترنت در ایران



نگاهی آماری به وضعیت کاربران اینترنت در ایران

نتایج یک تحقیق نشان می دهد 50 درصد از کاربران اینترنت در ایران در رده سنی 25 تا 34 سال قرار دارند.

به گزارش عصر ایران نتایج یک تحقیق که از سوی یک وب سایت آنلاین نظر سنجی از میان بیش از 800 کاربر اینترنت در ایران صورت گرفته بیش از 63 در صد از پاسخ دهندگان گفته اند که برای ای میل از سرویس " یاهو" استفاده ، 32 درصد از سرویس گوگل و 2 درصد نیز از هات میل استفاده می کنند.

طبق این نظر سنجی همچنین نشان می دهد بیشترین استفاده کاربران اینترنت در ایران از سرویس گوگل از بخش " گوگل ترنسلیت" با 53 دصد استفاده کننده است.

بر اساس این تحقیق 49 درصد از کاربران اینترنت در ایران 1 تا 3 ساعت ، 25 درصد کاربران 3 تا 6 ساعت و 17 درصد نیز بیش از 7 ساعت از وقت روزانه خود را صرف اینترنت می کنند و 9 درصد نیز کمتر از یک ساعت از اوقات روزانه خود را صرف اینترنت می کنند.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

بر اساس نتایج این تحقیق همچنین مشخص شد 67 درصد از کاربران اینترنت در ایران از این وسیله برای جستجوی اطلاعات، 65 درصد خواندن اخبار، 64 درصد برای عملیات بانکی، 49 درصد برای دانلود موزیک،44 درصد برای عضویت در شبکه های اجتماعی و بالاخره 43 درصد برای خرید .اینترنتی استفاده می کنند.( از انجا که بسیاری از افراد ، استفاده چند منظوره از اینترنت دارند ، جمع درصدها ، از عدد 100 فراتر است.)

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

همچنین در حالی که تنها 3 درصد از کاربران اینترنت در ایران از طریق تلفن همراه خود به این شبکه جهانی وصل می شوند 71 درصد از خانه و 26 درصد نیز از محل کارشان به اینترنت وصل می شوند.

به لحاظ دامنه سنی کاربران اینترنت در ایران 26 درصد در دامنه سنی 18 تا 24 ،50 درصد از آنها در رده سنی 25 تا 34 سال، 14 درصد در رده سنی 35 تا 44 ،6 درصد 45 تا 54 ، 2 درصد بالای 55 سال و 2 درصد زیر 18 سال تشکیل می دهند.

همچنین به لحاظ سطح تحصیلات کاربریان اینترنت در ایران 3 درصد از کاربران زیر دیپلم،75 درصد دیپلم تا لیسانس، 19 درصد فوق لیسانس و 4 درصد دارای مدرک دکترا هستند.

این نظر سنجی نشان می دهد 15 درصد از کاربران از بازی های کامپیوتری آنلاین،22 درصد جستجوی شغل،27 درصد برای وبلاگ،31 درصد برای چت و بالاخره 38 درصد برای شنیدن رادیو و برنامه های آنلاین اینترنتی از این وسیله ارتباطی استفاده می کنند.

در مجموع 69 درصد از کاربران اینترنت در ایران طبق نتایج این نظر سنجی گفته اند که زمانی بین 30 دقیقه تا 2 ساعت روزانه آنها صرف بررسی ای میل هایشان می کنند.

از منظر جنسیت نیز 78 درصد از کاربران شرکت کننده در نظر سنجی آنلاین مرد، 19 درصد زن و 3 درصد نیز ترجیح داده اند تا جنسیت خود را نگویند./عصرایران 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------