هشت‌پایی که دانشمندان هم طردش کردند!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

هشت‌پایی که دانشمندان هم طردش کردند!

یک هشت‌پای راه‌‍راه، به دلیل عادات منحصربه‌فرد جفت‌گیری و شیوه زندگی، تا حد زیادی مورد بی‌مهری دانشمندان قرار گرفته؛ به طوری که حتی فاقد نام لاتین است.

به گزارش ایسنا، در سال 1991، زیست‌شناسی به نام آرکادیو رودانیچ در مقاله‌ای کوتاه این گونه هشت‌پا را معرفی کرد. وی این هشت‌پا را در پاناما کشف کرده بود.

به ادعای این دانشمند، هشت‌پای جدید دارای شیوه‌زندگی کاملاً متفاوت از سایر گونه‌های دیگر بود.

عادات جفت‌گیری و تولیدمثل اکثر هشت‌پاها حول این واقعیت می‌چرخد که در صورت داشتن فرصت، هر یک از دو هشت‌پای نر در حال جفت‌گیری ممکن است دیگری را کشته و بخورند، اما هشت‌پای جدید اقیانوس آرام، طوری رفتار می‌کند که گویی چنین خطری وجود ندارد.

این حیوان به جای زندگی تنها، حتی با گروه بزرگتر بیش از 40 هشت‌پا مرتبط می‌شود و در صورت داشتن شانس جفت‌گیری، دو هشت‌پا از این گونه، با یکدیگر رقابت نمی‌کنند بلکه به طور همزمان با یک ماده جفت‌گیری می‌کنند.

همچنین در حالی که اکثر هشت‌پاهای ماده فقط یک بار تخم‌ریزی می‌کنند و به محض این که تخم‌ها می‌شکنند، می‌میرند، هشت‌پای راه‌راه اقیانوس آرام طی حیاتش چندین بار تخم‌ریزی می‌کند.

در آن زمان مقاله رودانیچ منتشر نشد و پس از دو دهه نادیده‌ گرفته شدن، این هشت‌پا سال گذشته دوباره کشف شد.

هم‌اکنون ریچارد راس و روی کالدول زیست‌شناسان کالیفرنیایی، در حال مطالعه بر روی رفتار این هشت‌پا هستند. آن‌ها در نظر دارند در سفری زیستگاه طبیعی این حیوان را بررسی کنند.

دانشمندان نام LPSO را برای گونه جدید برگزیده‌اند./ایسنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------