دوش نور بگیرید تا از پرواز زدگی خلاص شوید



دوش نور بگیرید تا از پرواز زدگی خلاص شوید

یک خط هواپیمایی به منظور کمک به مسافرانی که دچار پرواززدگی می شوند یک اتاق نور درست کرده است که می تواند به مسافران کمک کند ساعت بدن خود را تنظیم کنند.

به گزارش مهر، خط هواپیمایی دلتا از یک اتاق نور رونمایی کرده است که به مسافران این امکان را می دهد که اطلاعات پرواز خود را وارد آن کرده و آن را برای پاسخ به نیازهای شخصی خود تنظیم کند تا مشکل پرواز زدگی وی از بین برود.

پرواز زدگی یا Jetlag حالتی است که در آن تنظیم خواب فرد پس از پروازی طولانی و به علت اختلاف ساعت مبدأ با مقصد پرواز  تغییر می کند. در پرواززدگی عوارضی مانند مشکل عدم تمرکز کافی، مشکلات عصبی و همچنین مشکلاتی در معده فرد بروز می‌کند.

مهمترین دلیل پرواززدگی برهم خوردن ساعت بیولوژیک بدن است. طی مسافرت به‌ویژه سفرهای طولانی ترشح هورمون ملاتونین که مسئولیت ساعت بیولوژیک و زیستی انسان را برعهده دارد، کاهش یافته و موجب اختلال ساعت خواب و بیداری فرد می ‌شود. فشار هوای داخل هواپیما، نوع تغذیه، استرس پیش از سفر، نداشتن تحرک و جا به‌ جایی از دیگر عوامل بروز پرواززدگی به شمار می ‌روند.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

این اختراع که به آن " دوش فوتون" گفته می شود توسط خطوط هوایی دلتا رونمایی شده تا مشکل پرواززدگی مسافران حل شود

این اتاق نور توسط سازمان تبلیغاتی دلتا طراحی شده و در نتیجه تحقیقات عصب شناسی است که توسط دکتر راسل فاستر از دانشگاه آکسفورد انجام شده است.

این ایده پس از سخنرانی دکتر فاستر درباره این که چگونه نور می تواند ساعت بدن را پس از پرواززدگی تنظیم کند، عملی شده است.

وی به طور اتفاقی اظهار داشت که افراد ممکن است بتوانند در یک دوش نور بگیرند تا به مغز خود که دچار پرواز زدگی شده کمک کنند.

کاترین مک کاری از شرکت تبلیغاتی W+K که این ایده را اجرایی کرده گفت: سخنرانی دکتر فاستر به تخیلات ما دامن زد.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

این دستاورد می تواند پایانی برای پرواززدگی مسافران باشد

کاترین مک کاری گفت: ما طرحهای اولیه را ارائه دادیم و با کمک شرکت نکسوس لندن دوش فوتون را به واقعیت تبدیل کردیم. این دوش با توالی نور کار می کند که می تواند تأثیر نورخورشید را بازسازی کند. از این رو پرواز زدگی را از بین می برد و انرژی را برای مسافران خسته فراهم می کند.

گروه ساخت این اتاق نور اظهار داشتند که ساخت دوش فوتون که برای نخستین بار در جهان صورت گرفته یک مسئله پیچیده بود. نه تنها مسئله ارائه ساختار فیزیکی آن مطرح بود بلکه باید یک برنامه اجرایی برای این دستگاه در نظر گرفته می شود تا بتواند نور آبی را به شکلی جذاب ارائه کند. همچنین می بایست یک الگوریتم طراحی می کردیم تا تقویم درمانی پرواززدگی را برای کاربر فراهم کند.

وقتی که وارد این اتاق نور می شویم یک ساختار کوچک از دوش ظاهر می شود و فضا به نحو تعجب برانگیزی بزرگ می شود. براساس اظهارات سازندگان این توسعه را با استفاده از تنظیمات آینه های بی نهایت انجام داده اند تا فضا بزرگتر از چیزی که هست به نظر برسد.

پس از آن فرد باید اطلاعات پرواز خود را وارد دستگاه کند و یک راوی وی را در این تجربه راهنمایی می کند./خبرگزاری مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------