این 9 نفر ديوانه ترین دانشمندان دنیا نام گرفتند!+عکس



دانشمندان بزرگی که نام آنها در تاریخ بشریت به عنوان بزرگترین ها به ثبت رسیده است، در زمان حیات شان در مقایسه با دیگر افراد به گونه یی غیر عادی به شمار می آمده اند. این افراد باهوش بسیار بالای خود نه تنها طرحی جدید و گاه غیر عادی را به زندگی بشر افزودند، بلکه دیدگاه انسان نسبت به جهان را تغییر دادند.

لیست دیوانه ترین دانشمندان جهان که توسط یک نشریه علمی منتشر شده است، به معرفی تعدادی از نابغه های تاریخ بشر می پردازد که در عین ارائه ابداعاتی که حیات بشر را متحول کرده اند، از خصوصیات رفتاری عجیبی نیز برخوردار بوده اند.

دانشمندان بزرگی که نام آنها در تاریخ بشریت به عنوان بزرگترین ها به ثبت رسیده است، در زمان حیات شان در مقایسه با دیگر افراد به گونه یی غیر عادی به شمار می آمده اند. این افراد باهوش بسیار بالای خود نه تنها طرحی جدید و گاه غیر عادی را به زندگی بشر افزودند، بلکه دیدگاه انسان نسبت به جهان را به طور کل تغییر دادند.

يوهان كونراد ديپل

دیوانه ترین دانشمندان دنیا , تصاویر دانشمندان دیوانه
وي در كشور آلمان و در قلعه‌اي به نام فرانكشتاين متولد شد.در قرن 17 ميلادي به عنوان يك شيميدان، موفق به ابداع رنگدانه آبي پروس يكي از نخستين رنگ‌هاي شيميايي تركيبي در جهان شد. اما اصلي‌ترين و بي‌پايان‌ترين تلاش وي كه شهرت زيادي را نيز برايش به ارمغان آورد، تلاش براي كشف اكسير حيات يا ناميرايي است. شايعاتي كه درباره آزمايش‌هاي وي روي اجساد انسان‌ها وجود داشته الهام‌بخش شكل‌گيري شخصيت افسانه‌اي داستان فرانكشتاين بوده است.

وارنر ون براون

دیوانه ترین دانشمندان دنیا , تصاویر دانشمندان دیوانه
او در سن 12 سالگي قطار اسباب بازيش را از ترقه پر كرده و دريكي از خيابان‌هاي شلوغ آلمان منفجر كرد. وي در نهايت به عنوان مغز متفكر برنامه‌هاي موشكي هيتلر دستگير شد و به عنوان اسير جنگي به زندان افتاد، اما سال‌ها بعد راه خود را به سوي فضا و اكتشافات فضايي باز كرد.

فريمن ديسون

دیوانه ترین دانشمندان دنیا , تصاویر دانشمندان دیوانه
وي در علم فيزيك و نوشتن داستان‌هاي علمي تخيلي بسيار چيره دست بوده است. ديسون در سال 1960 نظريه‌اي را مبني بر نياز انسان به توليد لايه‌اي محافظتي براي محاصره منظومه خورشيدي و بیشترین استفاده از نور خورشيد ارائه كرد. اين لايه اكنون با عنوان لايه ديسون شناسايي مي‌شود. ديسون به حيات ماورايي اعتقاد داشته و بر اين باور بود انسان در چند دهه آينده قادر به برقراري ارتباط با موجودات ماورايي خواهد بود.

ريچارد فين مان

دیوانه ترین دانشمندان دنیا , تصاویر دانشمندان دیوانه
فين يكي از مهمترين دانشمندان قرن بيستم ميلادي به شمار مي‌رود. وي در كنار مشغله خود به عنوان يك فيزيكدان به موسيقي و طبيعت علاقه بسياري داشت و موفق به رمزگشايي خط هيروگليف ماياها شده بود.

جك پارسونز

دیوانه ترین دانشمندان دنیا , تصاویر دانشمندان دیوانه
وي در عين حال كه از پايه گذاران آزمايشگاه رانشي جت به شمار مي‌رود به صورت مداوم به تمرين جادو و جادوگري مي‌پرداخته است. وي در حال انجام آزمايش‌هايي در محل سكونت خود در اثر انفجاري بزرگ از دنيا رفت.

 

جیمز لاولاک

دیوانه ترین دانشمندان دنیا , تصاویر دانشمندان دیوانه
اين دانشمند زيست محيطي مدرن و مخترع فرضيه بزرگ جهان ابر ارگانيسم، در ارائه پيش‌بيني‌هاي وحشتناك درباره تغييرات جوي شهرت زيادي داشته است كه اكنون مي‌توان به خوبي ديد بسياري از پيش‌بيني‌هاي وي به حقيقت پيوسته‌است. بر اساس پيش‌بيني وي مرگ تدريجي حدود 80 درصد از جمعيت بشر تا سال 2100 امري اجتناب‌ناپذير خواهد بود.

نيكولا تسلا

دیوانه ترین دانشمندان دنیا , تصاویر دانشمندان دیوانه
تسلا فردي است كه در هنگام روشن كردن يك سوئيچ بزرگ الكتريك بايد تصوير وي را در ذهن داشت. وي به عنوان مخترع راديوي بي‌سيم و ژنراتورهايي كه كليد آغاز عصر الكتريك به شمار مي‌رود، شناخته مي‌شود او يك نابغه ديوانه بود زيرا بسيار كم خوابيده و از بدن خود به عنوان ابزاري رسانا براي نمايش دستاوردهايش در جمع استفاده مي‌كرد.

لئوناردو داوینچی

دیوانه ترین دانشمندان دنیا , تصاویر دانشمندان دیوانه
این دانشمند و نقاش محبوب ایتالیایی به گونه یی از میان تمامی شاهکارهای دوران رنسانس، این فرصت را پیدا می کرد تا به جهان نامتعارف نیز سرکی بکشد. در کتاب طراحی های این دانشمند ایتالیایی که اکثراً به صورت قرینه نگاشته شده، سرزمین های عجیبی از ماشین ها و طراحی های شگفت انگیز نهفته است که بسیاری از آنها همچنان نهفته باقی ماند و برخی از آنها نیز از جمله طرح هلی کوپتر اولیه، قرن ها بعد به واقعیت تبدیل شد.

آلبرت انیشتین

دیوانه ترین دانشمندان دنیا , تصاویر دانشمندان دیوانه
او بطور قطع با ارائه ی نظریات فیزیکی متعددی که جهان را متحول ساخته، از نابغه ترین های این لیست ده نفره به شمار می رود. وی علم فیزیک را با ارائه ی نظریه ی نسبیت احیاء کرد و در زمینه های گرانش و کوانتوم به موفقیت های زیادی دست یافت. او همچنین به مسابقه دادن با قایق بادی اش در روزهای بدون باد، تنها به منظور قدرت نمایی بسیار علاقه مند بود.... / yjc.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------