خانه‌ها چطور طعمه حریق می‌شوند؟ /شبیه‌سازی یک آتش‌سوزی



شبیه سازی آتش سوزی , روش های بهینه سازی خانه ها
اخبار علمی - پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا-برکلی با شبیه‌سازی آتش‌سوزی منازل به بررسی روش‌های مقابله و کاهش آسیبب‌های جانی و مالی حریق پرداخته‌اند. استفاده گسترده از چوب در منازل آمریکای شمالی، لزوم چنین تحقیقاتی را دوچندان کرده است.
در این آزمایش، دانشمندان با پوشیدن لباس‌های ضدحریق بر روند شعله‌ور شدن ساختمان و آغاز حریق نظارت می‎کنند.نتایج آزمایش مشخص کرد که ابتدا اخگرهای اطراف خانه آتش می‌گیرند و سپس به دیوارها سرایت می‌کند. در برخی موارد هم این اخگرهای شعله‌ور از پنجره به داخل وارد می‌شوند و با آتش زدن به مبلمان و پرده‌ها، آتش را به درون خانه منتقل می‌کنند. این درحالی است که اغلب مردم به اشتباه فکر می‌کنند آتش‌سوزی‌های گسترده باید به خانه‌شان برسد تا خانه آتش بگیرد.
این آزمایش در مرکز تحقیقات موسسه بیمه ایمنی خانگی و تجاری در ریچبرگ، کالیفرنیای جنوبی انجام شده، جایی‌که پژوهشگران می‌توانند در سوله‌ای بزرگ، خیابانی دارای 9 خانه کامل را شبیه‌سازی کرده و با استفاده از سیستم حریق کنترل‌شده، روش‌های مقابله با حریق را بررسی کنند. از این مجموعه هم‌چنین برای آموزش آتش‌نشانان نیز استفاده می‌شود، هرچند که این مجموعه قابلیت شبیه‌سازی تندبادها، توفان‌ها و هاریکن‌ها را نیز دارد.... /  khabaronline.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------