ماموریت‌ شبیه‌سازی مریخ به آتش کشیده شد



ماموریت شبیه‌سازی مریخ با یک آتش‌سوزی بزرگ در وسط بیابان یوتا پایان یافت.

 این ماموریت شامل چهار فضانورد بود که به امید بازسازی تاثیرات فیزیولوژیکی زندگی در مریخ برای دو هفته در انزوا زندگی می‌کردند.

اما در عوض آن‌ها با یک شرایط واقعی اورژانسی روبرو شدند که طی آن، آتش‌سوزی به ارتفاع سه متر بخشی از ایستگاه تحقیقاتی صحرایی مریخ را از بین برد.

اخبار,اخبار علمی, ماموریت‌ شبیه‌سازی مریخ به آتش کشیده شد

ماموریت‌ شبیه‌سازی مریخ به آتش کشیده شد

 

 به گفته انجمن مریخ که مسئول برپایی این ماموریت‌هاست، هیچ یک از افراد گروه که برای بیش از یک ساعت با آتش مبارزه کرده بودند، آسیب ندیده است.

نیک اورنشتاین، فرمانده گروه ماموریت شبیه‌سازی مریخ، ابتدا دود را که از گلخانه ایستگاه بیرون می‌آمد مشاهده کرده بود و عملیات اطفای حریق را آغاز کرده بود. وسط گلخانه موسوم به «GreenHab» کاملا نابود شد و بررسی‌های بیشتر نشان داد که قرار گرفتن یک بخاری برقی در فاصله نزدیک به قفسه‌ها باعث بروز آتش‌سوزی شده بود.

گروه اورنشتاین تا مدتی در نزدیکی ایستگاه تحقیقاتی‌شان باقی مانده و به ماموران اورژانس کمک می کردند و در نهایت در روز 31 دسامبر (10 دی) تصمیم به پایان ماموریت شبیه‌سازی گرفتند.

بخش تخریب‌شده GreenHab دومین نمونه‌ای بود که توسط ایستگاه تحقیقاتی صحرایی مریخ ساخته شد. نمونه اول در اثر بادهای شدید از بین رفته بود.

فضانوردان در زمان اقامت خود در بخش ماژول سکونتگاه زندگی می‌کردند که شامل یک ساختمان دو طبقه سیلو شکل دارای فضاهای آزمایشگاهی و همچنین فضای سکونتی بود که قطر هر کدام هشت متر بود.

برای ترک ماژول سکونتگاه، ساکنان باید یک روز جلوتر از پشتیبانی ماموریت کسب اجازه کنند. حتی در آن زمان نیز فضانوردان باید یک لباس فضایی بسیار بزرگ را بپوشند که دارای تهویه هوای داخلی، واحدهای رادیویی، کلاه سنگین و چکمه است.

ارتباط‌ گرفتن با جهان خارج بسیار محدود بوده و ارتباط اینترنتی بسیار کندی در اختیار اعضای این ماموریت قرار دارد که با آن تنها می‌توان چند ایمیل در روز ارسال کرد.

بیشتر ارتباطات با کنترل ماموریت بوده که گزارش اعضا در مورد همه جوانب زندگی آن‌ها را در طول دوره دو هفته اقامتشان جمع‌آوری می‌کرد. این اطلاعات شامل جزئیاتی در مورد تغذیه، ورش و حالت فیزیولوژیکی آن‌ها بود.

آزمایشات انجام شده در یوتا و ایستگاه خواهر آن در قطب جنوب برای کمک به فضانوردان در یادگیری بهتر شرایط پیش‌رو در سفرهای مشابه طراحی شده است.

کوتاهترین سفر ممکن به مریخ 225 میلیون کیلومتر بوده که حدود هفت ماه طول خواهد کشید.

 

اخبار علمی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------