بازسازی پوست قربانیان سوختگی/ پیگیری رویکردهای تازه درمان جای زخم



بازسازی پوست قربانیان سوختگی

دانشمندان بریتانیایی امیدوارند که راهی برای کمک به قربانیان سوختگی پیدا کنند تا پوست و عصبهای آنها دوباره ایجاد شده و جای سوختگی آنها به حداقل برسد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان اعتقاد دارند که انسانها در یک مقطع از توانایی بازتولید پوست برخوردار بودند اما این توانایی طی زمان از دست رفته است. برای مثال کبد از توانایی بازسازی خود برخوردار است.

 

محققان به ریاست آنتونی متکلف استاد سوختگی و زخم در دانشگاه برایتون و مدیر بخش تحقیقاتی در بنیاد بلوند مک ایندو به دنبال راه هایی برای از سرگیری این فرآیند هستند.

 

این بنیاد که در بیمارستان کوئین ویکتوریا در غرب سوسکس واقع است به مدت 50 سال پیشگام در تحقیقات بهبود زخم و بازسازی جای جراحی است.

 

این بیمارستان در جایی واقع شده است که آرشیبالد مک ایندو پیشگام درمان قربانیان سوختگی جنگ جهانی دوم جراحی های پلاستیک تجربی روی قربانیان انجام داد.

 

متکلف اظهار داشت: این ایده که انسانها در مقطعی دارای توانایی بازتولید پوست است از این مفهوم الهام گرفته است که در بدن انسان اعضایی چون کبد وجود دارند که از توانایی بازتولید سلولهای خود برخوردارند.

 

وی افزود: برای عملی کردن این ایده باید محیطی در داخل و اطراف زخم برای مکانیسم بازسازی شونده ایجاد شود تا این مکانیسم شکل بگیرد و جای زخم را در جریان این فرآیند کاهش دهد.

 

متکلف با همکاران خود در دانشکده داروسازی و علوم زیست ملکولی و سایر دپارتمانهای دیگر دانشگاه برایتون به منظور تولید تکنیکها و رویکردهای جدید در طب بازسازی به منظور درمان بهتر همکاری می کند.

 

وی اظهار داشت: ما در دوران هیجان انگیز علوم بین رشته ای زندگی می کنیم که این امر در زمینه سوختگیها، جراحی های پلاستیک و بازسازی، درمان زخم و پزشکی بازسازی و مهندسی بافت بدن بیشتر مورد تأکید قرار می گیرد.

 

وی افزود: این تحقیقات منحصر به فرد که طی این همکاری حاصل می شود درمانهای بالقوه را برای بهبود و التیام زخم متحول می کند، جای زخم را کاهش داده و ساختار عادی بافت بیمارانی که از سوختگی ها و سایر جراحتهای بافتی دیگر رنج می برند را از نو می سازد.

 

این محقق و پژوهشگر اظهار داشت که این تیم تحقیقاتی امیدوار است بتواند کار سر آرشیبالد را که در 59 سالگی در سال 1960 ، یک سال پیش از افتتاح بنیاد تحقیقات بلوند مک ایندو از دنیا رفت را از پی بگیرد. طی این تحقیقات با استفاده از تکنیکهای پزشکی مدرن رویکردهای جدیدی برای کاهش جای زخم در سوختگیها و التیام زخم مورد توجه قرار می گیرد تا تکنیکهایی برای بازسازی پوست شکل بگیرد.

منبع:mehrnews.com

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------