قرمز شدن پوست هنگام خوردن نوشيدني داغ به دليل بيماري رزاسه است



 

 

 

قرمز شدن پوست هنگام خوردن نوشيدني داغ به دليل بيماري رزاسه است

 

پزشك متخصص پوست و مو و استاد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي تهران گفت: قرمز شدن پوست هنگام خوردن نوشيدني داغ مانند چاي مي تواند به دليل وجود نوعي بيماري پوستي موسوم به رزاسه باشد.

'بهروز باريك بين' در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بيماري رزاسه نوعي بيماري پوستي است كه مبتلايان به آن، پوستي حساس و تحريك پذير دارند و هنگام گرما و سرما و يا استرس ، رنگ پوستشان قرمز مي شود.

وي ادامه داد: پوسته ريزي و جوش از علايم اين بيماري است؛ علت مشخصي براي بروز بيماري رزاسه شناخته نشده اما افزايش تحريك پذيري عروق به عنوان يكي از عوامل ايجاد اين بيماري معرفي شده است.

پزشك متخصص پوست و مو افزود: اين بيماري با مصرف آنتي بيوتيك هاي ضدالتهابي و ليزر ، درمان مي شود.

باريك بين گفت: افراد داراي پوست قرمز بيش از ساير افراد دچار ميگرن و نيز بيماري التهاب لبه پلك چشم (بلفاريت) مي شوند.

وي افزود: حساسيت به نور آفتاب يكي ديگر از دلايل قرمزي پوست به شمار مي رود كه اينگونه افراد يا داراي بيماري پوستي لوپوس، هستند و يا اينكه با مصرف كرم هاي ضدآفتاب و يا مصرف داروهاي خاص با تجويز پزشك، مي توانند قرمزي پوست خود را كنترل كنند.

اين استاد دانشگاه افزود: برخي ديگر از مبتلايان به قرمزي پوست نيز براثر قارچ به اين وضعيت دچار شده اند و پوست آنان به ويژه در نواحي ابرو و يا ريش و سبيل درمردها دچار قرمزي و پوسته ريزي مي شود كه اين افراد مي توانند براي رفع اين مشكل از داروها و يا شامپوهاي ضدقارچي استفاده كنند...../تحلیل:ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------