دوچرخه‌ای برای کودکان که هرگز سقوط نمی‌کند



اخبار ,اخبار علمی ,دوچرخه‌ ابتکاری برای کودکان

 

اخبار علمی - دوچرخه‌ای برای کودکان که هرگز سقوط نمی‌کند

یک شرکت در فیلادلفیا نوعی دوچرخه‌ ابتکاری برای کودکان را رونمایی کرده که هرگز سقوط نمی‌کند.

 این سامانه که Jyrobike نام گرفته، از ژیروسکوپ‌هایش به طور هوشمندانه‌ای بهره می‌برد تا دوچرخه را حتی زمانی که کودک به آن تکیه داده، متعادل نگه دارد. شرکت سازنده مدعی است با استفاده از این سیستم، کودک می‌تواند یک روزه دوچرخه‌سواری را یاد بگیرد.

در درون چرخ جلویی دوچرخه یک دیسک چرخان سریع وجود دارد؛ این دیسک نیروی ژیروسکوپی خلق می‌کند تا چنانچه کودکی برای نخستین بار پشت فرمان دوچرخه است، آن را متعادل نگه دارد. یک هاب کنترل در جلوی چرخ چگونگی عملکرد ژیروسکوپ را در اختیار دارد و می‌توان آن را به طور جداگانه به دوچرخه دیگری متصل کرد.

هاب می‌تواند سرعت دیسک موجود در چرخ جلو را تغییر داده و به دوچرخه‌سوار سطوح مختلفی از ثبات را ارائه دهد. این بدین معناست که با پیشرفت کاربر می‌توان میزان کمک‌گرفتن از آن را پایین آورد. علاوه بر این، زمانی که مهارت کودک بالا می‌رود، می‌توان دیسک چرخان را برای کاهش وزن چرخ جلویی تا 60 درصد، برداشت.

سرعت دیسک چرخان از راه دور قابل‌تنظیم است و چنانچه کودک و دوچرخه از والدینشان فاصله گرفته‌ باشند، بزرگسالان می‌توانند ثبات دوچرخه را به سرعت افزایش دهند. همچنین می‌توان دیسک درون دوچرخه را با یک کابل میکرو یواس‌بی شارژ کرد و این شارژ حدود سه ساعت باقی می‌ماند. نرم‌افزار درونی نیز با اتصال آن به یک رایانه به‌روز می‌شود.

تولید Jyrobike به زودی آغاز می‌شود و انتظار می‌رود در ژانویه سال 2015 وارد بازار شود. قرار است دو نسخه از این سامانه در دسترس قرار گیرد؛ نسخه کوچک‌تر آن به بهای 249 دلار و نسخه بزرگ‌تر نیز به بهای 299 دلار به فروش می‌رسد.

شرکت سازنده امیدوار است سال آینده نسخه‌ای از این دوچرخه را برای بزرگسالان بسازد که از همان الگو تبعیت کرده و به سالمندان در یادگیری دوچرخه‌سواری کمک کند. 

اخبار علمی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------