برای پس‌انداز بیشتر روی صندلی‌های بلند بنشینید



اخبار ,اخبار علمی ,احساس قدرتمندبودن

 

اخبار علمی - برای پس‌انداز بیشتر روی صندلی‌های بلند بنشینید

بر اساس مطالعه جدید، احساس قدرتمندبودن موجب پس‌انداز بخش اعظم حقوق افراد می‌شود.

 در پنج مطالعه‌ای که در این زمینه انجام شد، افرادی که از آن‌ها خواسته شد روی یک صندلی بلند بنشینند، در مقایسه با افرادی که در یک صندلی کم‌ارتفاع نشسته بودند، صرفه‌جوتر بودند.

«امیلی گاربینسکی» و «جنیفر آکر» از دانشگاه استنفورد به همراه «آن-کاترین کلس» از دانشگاه تیلبورگ، به دنبال بررسی این موضوع بودند که آیا تصمیم به پس‌اندازکردن یا پس‌اندازنکردن تحت تاثیر احساس اشخاص حین چنین تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد یا خیر.

در آزمایش‌های انجام‌شده، این محققان دریافتند زمانی که اشخاص احساس قدرت بیشتری می‌کنند، میزان پولی که برای آینده پس‌انداز می‌کنند، افزایش می‌یابد.

در یکی از مطالعات، از تعدادی از شرکت‌کنندگان خواسته شد روی یک صندلی بلند بنشینند تا احساس قدرتمندبودن بکنند و از دیگران نیز خواسته شد برای این که احساس قدرت کمتری داشته باشند، روی یک صندلی کم‌ارتفاع بنشینند.

همچنین از تمامی سوژه‌ها خواسته شد به پرسش‌هایی پاسخ دهند و تعیین کنند غرامتشان برای شرکت در این مطالعه به صورت نقدی به آن‌ها داده شود یا این که آن‌ را در حساب پس‌انداز یک آزمایشگاه نگه دارند. نتایج نشان داد افرادی که در صندلی‌های مرتفع بودند، نسبت به اشخاصی که در صندلی‌های پایین‌تری نشسته بودند، بخش اعظم پولشان را پس‌انداز کردند.

مطالعه دیگری نشان داد القای حس قدرتمندبودن به افراد زمانی منجر به افزایش پس‌انداز می‌شود که به آن‌ها گفته شود این پول را صرفا برای نگه‌داشتن آن پس‌انداز می‌کنند یا این که به آن‌ها دلیل خاصی برای پس‌اندازکردن ارائه نشود. به عبارت دیگر القای حس‌ قدرتمندبودن به اشخاص زمانی آن‌ها را به پس‌انداز پول بیشتر ترغیب می‌کند که هدف از این پس‌انداز صرفا جمع‌آوری منابع پولی و نه خرج‌کردن آن در آینده باشد.

شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مالی می‌توانند از این یافته‌ها برای کمک به مشتریانشان جهت آماده‌شدن برای آینده استفاده کنند. مشتریان نیز می‌توانند از این پژوهش برای درک بهتر روابط شخصی‌شان با قدرت و پول بهره ببرند. 

اخبار علمی - ایسنا

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------