صندلی‌ هشدار دهنده برای رانندگان خسته+تصویر



اخبار علمی - صندلی‌ هشدار دهنده برای رانندگان خسته+تصویر

یک تیم تحقیقاتی، سنسورهایی برای صندلی خودرو طراحی کرده‌ است که قادر به بیدار کردن راننده و کنترل خودرو است.

 تیم تحقیقاتی دانشگاه ناتینگهام انگلستان بر روی یک سنسور هشدار دهنده فعالیت‌هایی انجام داده‌ است؛ این سنسورها کاملاً صاف هستند و در بافت صندلی راننده قرار می‌گیرند.

سنسورهای هشدار دهنده برای نظارت و اندازه‌گیری ضربان قلب راننده طراحی شده است که در حالت خواب بودن یا چرت زدن راننده به صدا در می‌آیند و راننده و سرنشینان دیگر را از خطر نجات می‌دهند.

 

اخبار ,اخبار علمی ,صندلی‌ هشدار دهنده


شرکت انگلیسی Plessey Seminconductors با محققان دانشگاه ناتینگهام در این تحقیق همکاری کرده است؛ نمونه اولیه با موفقیت رو به رو شده است و این تیم در حال توسعه و کار بر روی سنسورهای هشدار دهنده است تا کارایی بیشتری داشته باشد و برای اهداف در نظر گرفته شده، استفاده شود.

سیستم پیشنهادی برای ارسال هشدار به این صورت است که در صورت به خواب رفتن راننده به او هشدار دهد تا خودرو را متوقف کند اما اگر هشدار را نادیده گرفت و ماشین را نگه نداشت، تکنولوژی می‌تواند سیستم را کنترل کند و با شناسایی خطوط روی زمین، ماشین را با سرعت پایین‌تر هدایت کند؛ حتی قادر خواهد بود اطلاعات را برای ارسال اقدامات بعدی به یک مرکز کنترل بفرستد و اینگونه زندگی راننده را از خطر نجات دهد.
اخبار علمی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------