نخستین پنگوئنی که با اسپرم مصنوعی متولد شد



اخبار ,اخبار علمی ,تولد پنگوئن با اسپرم مصنوعی

 

اخبار علمی - نخستین پنگوئنی که با اسپرم مصنوعی متولد شد

یک پرنده نوزاد در کالیفرنیا نخستین پنگوئن در جهان لقب گرفته که با استفاده از لقاح مصنوعی متولد شده است.

این ماده پنگوئن ماژلانی (Magellanic) در ماه مه (اردبیهشت و خرداد) با استفاده از یک اسپرم منجمدشده که حرارت دیده بود، فرآیند لقاح را طی کرد و در شیرخوارگاه SeaWorld کالیفرنیا سر از تخم بیرون آورد. این پنگوئن که هم‌اکنون 12 هفته عمر دارد، در شیرخوارگاه Penguin Encounter بزرگ شده و از ماهی تغذیه می‌کند.

پس از این که جوجه پنگوئن سر از تخم بیرون آورد، پنج بار در روز و برای چهار هفته نخست، با فرمول ویژه کریل، فیله شاه‌ماهی، مواد معدنی، ویتامین‌ها و آب تغذیه شد. گرچه پنگوئن مزبور فاقد هر گونه نام رسمی است، به عنوان 184 از آن نام برده می‌شود و در حال حاضر به دیگر جوجه‌ پنگوئن‌های ماژلانی ملحق شده که به صورت طبیعی متولد شده‌اند.

محققان امیدوارند از تکنیک‌های لقاح مصنوعی برای افزایش تنوع ژنتیکی گونه پنگوئن‌ها استفاده کنند و درباره زیست‌شناسی آن‌ها آگاهی بیشتری کسب کنند. در واقع نتایج این تحقیق را می‌توان برای حفظ و ارتقای جمعیت‌های پنگوئن‌های سراسر جهان به کار کرد. دانشمندان همچنین از اطلاعات دریافتی برای طراحی فناوری‌های تولیدمثل مانند لقاح مصنوعی و حفظ مایع منی بهره خواهند برد.

این دستاورد علمی حاصل یک دهه تحقیق دکتر «تاد روبک»، نائب‌رئیس مرکز SeaWorld و دکتر «جاستین اوبرایان»، مدیر علمی آن، است. 

اخبار علمی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------