موفقیت محققان کشور در تشخیص هویت افراد از طریق گوش



اخبار ,اخبار علمی ,تشخیص هویت افراد

 

اخبار علمی - موفقیت محققان کشور در تشخیص هویت افراد از طریق گوش

محققان دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از مشخصات گوش روشی را برای شناسایی افراد در فرودگاه‌ها و مرزها ارائه دادند.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، مینا شهریاری، مجری طرح با اشاره به کاربردهای ویژگی‌های بیومتریک برای شناسایی افراد، گفت: برای شناسایی افراد از بیومتریکها مانند اثر انگشت و عنبیه چشم استفاده می‌شود و در این پروژه تحقیقاتی ما از بیومتریک گوش استفاده کردیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های بیومتریک گوش، اظهار کرد: سایر بیومتریکها بر اثر گذر زمان و حالات بیولوژیکی و بیماری تغییر می‌کنند، ولی گوش مستقل از بدن عمل می‌کند و با بالا رفتن سن پیر نمی‌شود و همواره ثابت است.

شهریاری با اشاره به جزئیات این طرح تحقیقاتی خاطرنشان کرد: برای این منظور بانکی از تصاویر گوش مورد استفاده قرار گرفت و برای شناسایی افراد از الگوی باینری محلی گابور استفاده شد و با ایجاد هیستوگرامی برای هر تصویر کار شناسایی را انجام می دهیم.

مجری طرح، با اشاره به نتایج به دست آمده از این پروژه تحقیقاتی یادآور شد: در مقایسه با روش‌های شناسایی مشخص شد که استفاده از بیومتریک شکل گوش دقت بالایی در شناسایی افراد دارد.

وی با اشاره به مزایای استفاده از بیومتریک شکل گوش نسبت به سایر روش‌های بیومتریک اضافه کرد: برای شناسایی افراد از طریق عنبیه و یا اثر انگشت علاوه بر نیاز به تجهیزات خاص، فرد باید با اپراتور همکاری کند ولی در بیومتریک گوش حتی بدون همکاری فرد می‌توان تصویر گوش را گرفت.

شهریاری به بیان کاربردهای این روش پرداخت و افزود: از روش بیومتریک شکل گوش می‌توان برای شناسایی تروریست‌ها و افراد در فرودگاه ها و مزرها استفاده کرد. 

اخبار علمی - ایسنا

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------