سفر به عمق اقیانوس با ابر لباس غواصی!(+عکس)



اخبار ,اخبار علمی ,ابر لباس غواصی

 

اخبار علمی - سفر به عمق اقیانوس با ابر لباس غواصی!

جدیدترین فناوری عرضه شده در حوزه غواصی در آب‌های عمیق، امکان رسیدن به عمق یک هزار پایی را فراهم کرده و علاوه بر محافظت کامل از غواص تا 50 ساعت اکسیژن مورد نیز برای تنفس را تأمین می‌کند.

به گزارش ایسنا، در نگاه نخست ممکن است ابر لباس غواصی Exosuit به وزن 240 کیلوگرم و ارتفاع 1.98 متر با نمونه اولیه لباس مرد آهنی یا طرح لباس فضانوردی ناسا برای حضور انسان در محیط خشن سیاره سرخ اشتباه گرفته شود اما این ابر لباس 600 هزار دلاری برای سفر به سیارات دیگر طراحی نشده است، بلکه محققان قصد دارند از آن برای سفر به عمق دریا و اقیانوس استفاده کنند.

غواص با کمک 18 مفصل بکار رفته در لباس غواصی Exosuit از قدرت مانور بالا برخوردار خواهد بود؛ همچنین پیشرانه‌های این لباس امکان رسیدن به عمق تاریک اقیانوس به سطح را فراهم می‌کند.

آزمایش کارآیی ابر لباس غواصی از تابستان آینده آغاز خواهد شد؛ «مایکل لومباردی» ضمن آزمایش عملکرد لباس غواصی، زندگی ماهی شب‌تاب در عمق تاریک دریا را مورد بررسی قرار می‌دهد.

با کمک یک مکنده آب‌های عمیق، نمونه‌برداری در عمق دریا انجام خواهد شد که به شناسایی گونه‌های مختلف ساکن در اعماق تاریک دریا کمک خواهد کرد. 

 

اخبار ,اخبار علمی ,ابر لباس غواصی

اخبار علمی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------