تولید ساعت اتمی برای ۳۰۰ میلیون سال آینده



اخبار ,اخبار علمی ,تولید ساعت اتمی

 

اخبار علمی - تولید ساعت اتمی برای ۳۰۰ میلیون سال آینده

به گفته محققان و سازندگان موسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا، هر دوی این ساعت ها در حال حاضر بطور همزمان در حال کار هستند و در هر دو از یک مخزن اتم‌های سزیم برای تشخیص طول دقیق هر ثانیه استفاده می شود.

محققان موسسه ملی استاندارد و فناوری ایالات متحده به تازگی موفق به تولید ساعتی شده‌اند که می‌تواند زمان دقیق را طی ۳۰۰ میلیون سال آینده برای کاربران فراهم کند.

به گزارش فارس به نقل از پی سی مگ،  بنا به گفته دست اندرکاران ساخت این ساعت در موسسه ملی استاندارد و فن آوری آمریکا، این ساعت می تواند زمان را بدون حتی یک ثانیه خطا در 300 میلیون سال آینده برای کاربران به نمایش بگذارد.

این ساعت که NIST-F2 نام دارد، نمونه ارتقا یافته ساعت اتمی  NIST-F1 است که در سال 1999 ساخته شده است و از آن زمان تا قبل از ساخت  F2 به عنوان دقیق‌ترین مبنای سنجش زمان در جهان محسوب می شده است.

محققان در نمونه جدید توانسته اند خطا های ناشی از تابش پس زمینه را که در مدل F1 وجود داشت برطرف کنند و خطای آن را به حداقل برسانند و از بروز خطا حتی به میزان یک ثانیه در 300 میلیون سال آینده در این ساعت جلوگیری کنند.

به گفته محققان و سازندگان موسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا، هر دوی این ساعت ها در حال حاضر بطور همزمان در حال کار هستند و در هر دو از یک مخزن اتم‌های سزیم برای تشخیص طول دقیق هر ثانیه استفاده می شود.

این تکنولوژی آخرین دست آورد این موسسه است که از دهه 1950 میلادی تا کنون در این زمینه فعالیت می کند.

بنا به اعلام دانشمندان، گوشی ها، ماهواره های مکانیابی، و همچنین شبکه برق به میزان قابل توجهی به فناوری اتمی سنجش زمان وابسته هستند.

از این ساعت ها همچنین می توان در مهر کردن زمانی صدها میلیارد دلار موجود در داد و ستدهای مالی در سطح ایالات متحده، و تعیین زمان برای 8 میلیارد درخواست روزانه کامپیوترهای متصل به اینترنت استفاده کرد. 

اخبار علمی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------