ساخت دستگاه بازیابی توان عضلات ساق پا در کشور



اخبار ,اخبار علمی ,ساخت دستگاه بازیابی توان عضلات ساق پا در کشور

 

اخبار علمی - ساخت دستگاه بازیابی توان عضلات ساق پا در کشور

محققان کشورمان موفق به ساخت دستگاهی برای بازیابی توان عضلات پا در ناحیه پایین زانو با بهره‌گیری از نیروی عضلانی خود فرد شدند.

به گزارش ایسنا، دستگاه بازیابی توان عضلات ساق پا با بهره‌گیری از نیروی همان عضله در جهت حرکت مفصل مچ پا، توان از دست رفته‌ی عضله‌ی ساق پا و افتادگی مچ پا را بر طرف می‌کند.

در واقع حرکت و عملکرد این وسیله نیاز به هیچ نیروی الکتریکی ندارد و حرکت آن فقط با نیروی عضلانی است.

پیمان مرادی، مجری طرح دستگاه بازیابی توان عضلات پا در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه دستگاه‌های با عملکرد مشابه این دستگاه که سابق بر این ساخته شده‌اند، خطاهایی دارند، مدعی شدد: دستگاه‌های مشابه برای مفصل مچ پا مضر بوده و کاربر توان تمرینات مداوم با آنها را ندارد.

وی افزود: در این راستا این دستگاه جدید علاوه بر حرکت و عملکرد استاندارد دارای روش ساختی است که تمامی قطعات آن قابل تعویض بوده و در صورت بروز مشکل می‌توان آن را تعویض کرد.

مرادی با تاکید بر اینکه وسیله ذکر شده در همه جا قابل استفاده بوده و کاربر نیازی به استفاده از آن در مکان خاصی ندارد، تصریح کرد: روش ساخت این وسیله به نحوی است که کاملا دارای طراحی آزاد است و می‌تواند بر اساس تجویز پزشک با شکل و فرم خاصی ساخته شود.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های این وسیله را برخلاف سایر قطعات با عملکرد مشابه، خاصیت کوبلینگ آن عنوان کرد و گفت: این موضوع موجب رضایت بیمار از قطعه در حین کار است به نحوی که هم مفاصل پا دچار آسیب نمی‌شود و هم قطعه عملکرد اصلی و استانداردی را داراست.

به گفته مرادی، تمامی طراحی و مواد اولیه این وسیله ساخت ایران است و در صورت رسیدن به تولید انبوه قابلیت صادرات و ارزآوری دارد چرا که روش ساخت و نوع اتصالات و طرح شاسی این دستگاه در مقایسه با دستگاه‌هایی با عملکرد مشابه کاملا نوآورانه است. 

اخبار علمی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------