بااین کفش‌ها هرگز گم نمی‌شوید!



اخبار ,اخبار علمی ,کفش‌ فراری

 

اخبار علمی - روزی که نقشه‌های مسیریابی خاطره می‌شوند
بااین کفش‌ها هرگز گم نمی‌شوید!

روزهای نگاه‌کردن به یک نقشه یا بررسی‌کردن صحفه گوشی هوشمند به هنگام گم‌شدن، با ارائه کفش‌های جدیدی که مسیرها را به کاربر می‌گویند، به زودی به پایان می‌رسد.

به گزارش ایسنا، این کفش‌ها از بلوتوث برای برقراری ارتباط با سیستم نقشه‌برداری تلفن همراه استفاده می‌کنند. تلفن همراه، مسیری را که شخص باید تعقیب کند، مشخص کرده و کفش‌ها ارتعاشاتی را برای اطلاع‌رسانی به کاربر در مورد زمان و مکان تغییر جهت وی ساطع می‌کند.

این کفش‌ها همچنین تعداد گام‌هایی که کاربر برداشته و میزان کالری را که سوزانده، محاسبه می‌کنند و حتی زمانی که شخص تلفن همراهش را جا بگذارد یا این که از کنار یک ساختمان جالب عبور کند، به وی هشدار می‌دهند.

فناوری Lechal یا به صورت تعبیه‌شده در یک کفش قرمزرنگ «فراری» یا به عنوان واحدی تنها عرضه می‌شود که می‌توان آن را در هر کفشی جاسازی کرد و بهای هر دو نسخه‌ها 100 دلار اعلام شده است.

کریسپیان لاورنس و شریکش آنیرود شارما طراحان این کفش معرفی شده‌اند.

می‌توان با استفاده از ژست‌های دست و با ضربه‌های انگشت با این کفش‌ها ارتباط برقرار کرد زیرا آن‌ها دارای حسگرهایی هستند که حرکت و صدا را گیر می‌اندازند. کاربر حتی می‌تواند به کفش‌ها بگوید که می‌خواهد چه میزان کالری بسوزاند و آن‌ها چرخه یا حرکت کامل را طراحی می‌کنند.

کفش‌های Lechal در ماه ژوئن در سراسر جهان به فروش می‌رسند و شرکت لاورنس و شارما به نام Ducere Technologies تاکنون بیش از 3000 پیش‌سفارش دریافت کرده است.

لاورنس مدعی است این کفش‌ها همچنین ایمنی را ارتقا می‌بخشند زیرا زمانی که کاربر از دوچرخه یا موتور استفاده می‌کند، خیره‌شدن به تلفن‌همراه خطرناک است. گفته می‌شود این ابداع برای افراد نابینا نیز بسیار کارآمد خواهد بود. 

اخبار علمی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------