(تصاویر) بهترین‌ تصاویر فضایی هفته



اخبار علمی - (تصاویر) بهترین‌ تصاویر فضایی هفته

بهترین عکس‌های فضایی هفته به انتخاب سایت نشنال جئوگرافیک را با ما ببینید: از ماه خونین و کهکشان تاب‌دار گرفته، تا تقابل آتش و یخ روی زمین و ردی در ماسه‌های مریخ.

درخت گیلاس
زیبایی آسمان شب بر فراز درخت گیلاسی در استان یاماشی ژاپن منظره دلنوازی خلق کرده است. درخت گیلاس در ژاپن نماد صلح و دوستی به شمار می‌رود و سرود «شکوفه گیلاس» این کشور شهرتی جهانی دارد.

اخبار ,اخبار علمی ,بهترین‌ تصاویر فضایی هفته


نورهای ایسلند
درخشش شفق قطبی باعث روشنایی آسمان شب منطقه استاکسنس ایسلنده شده است. برانگیخته شدن مولکول‌های اکسیژن جو در اثر برخورد با ذرات باردار خورشیدی، باعث خلق نورهای سبز رنگ این شفق زیبا شده است.

اخبار ,اخبار علمی ,بهترین‌ تصاویر فضایی هفته


ردی در ماسه
این تصویر که توسط مدارگرد شناسایی مریخ ناسا (MRO) گرفته شده است، رد بر جای مانده از چرخ‌های مریخ‌نورد کیوریاسیتی را روی این سیاره نشان می‌دهد. این رد که از سمت بالا چپ تا یک سوم پایین تصویر کشیده شده است، نهایتا به تپه‌ای 5 متری روی مریخ موسوم به «کوه چشمگیر (Mount Remarkable)» منتهی می‌شود. دانشمندان پروژه مریخ‌نورد قصد داشتند ابتدا نگاهی به برآمدگی‌های اطراف این عارضه بیاندازند، تا سپس بتوانند درباره لزوم حفاری و نمونه‌برداری تصمیم‌گیری کنند.

اخبار ,اخبار علمی ,بهترین‌ تصاویر فضایی هفته


کهکشان تاب‌دار
کهکشان مارپیچی تاب‌داری که در گوشه سمت راست عکس می‌بینید، NGC 3718 نام دارد که در صورت فلکی دب‌اکبر واقع شده است. به گفته ناسا، گرانش اعمالی بر این کهکشان از سوی همسایه‌اش، کهکشان NGC 3729 در سمت چپ تصویر، به احتمال فراوان باعث پیچ خوردن و کش آمدن بازوهای آن شده است.

 

اخبار ,اخبار علمی ,بهترین‌ تصاویر فضایی هفته


آتش و یخ
این عکس چشم‌نواز از تضاد بین آتش و یخ توسط یکی از ماهواره‌های ناسا تهیه شده؛ تصویری که آتشفشان کلیوچسکایا در شبه جزیره کامچاتکا روسیه را نشان می‌دهد. کلیوچسکایا آتشفشانی مخروطی مرکب است، که به دلیل فوران‎های ایجاد کننده جریان‌های گدازه‌ای شهرت دارد. گازهای سمی و تکه پاره‌های آتشفشانی مشخصه این جریانات به شمار می‌روند؛ جریانی که می‌تواند با سرعت سرسام‌آوری دامنه آتشفشان را به سوی پایین در نوردد.

 

اخبار ,اخبار علمی ,بهترین‌ تصاویر فضایی هفته


ماه خونین
هفته گذشته و در ساعات اولیه دوشنبه 14 آوریل / 25 فروردین، ساکنان مناطق غربی زمین شاهد ماهی به رنگ خون بودند؛ پدیده‌ای که به دلیل ماه‌گرفتگی رخ می‌دهد. این عکس بسیار زیبا را عکاس نجومی مشهور ایرانی، بابک امین تفرشی و در رصدخانه لاسیا در صحرای آتاکامای شیلی گرفته است. این ماه گرفتگی (خسوف)، نخستین مورد از ماه‌گرفتگی‌های پی در پی است که طی یک سال و نیم آینده رخ خواهد داد؛ خسوف‌هایی که به ترتیب در شب‌های 16 مهر 1393، 15 فروردین 1394 و 6 مهر 1394 شاهد آنها خواهیم بود.

 

اخبار ,اخبار علمی ,بهترین‌ تصاویر فضایی هفته

اخبار علمی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------