راز خواب زمستانی خرس‌ها کشف شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

محققان دریافتند، خواب زمستانی خرس‌ها به علت تغییرات غیرعادی در میکروب‌های روده آنهاست.

به گزارش ایسنا ، زمانی که خرس‌ها برای خواب زمستانی هرساله آماده می‌شوند، مواد غذایی چرب را برای خوردن انتخاب می‌کنند که مصرف این مواد غذایی برای انسان اغلب همراه با چاقی است.

محققان پیش از این دریافتند، ترکیب باکتری روده بر مقدار انرژی برداشتی رژیم غذایی تاثیرگذار است. این تغییرات میکروبی را در افراد چاق و افراد مبتلا به دیابت نوع دو می‌توانیم مثال بزنیم.

فردریک باکهد، نویسنده این مطالعه از دانشگاه گوتنبرگ در سوئد اظهار کرد: در حال حاضر، مطالعات انجام گرفته درباره این موضوع است که آیا تغییرات میکروبی در زمستان‌های سخت بر روی خرس قهوه‌ای تاثیرگذار است یا خیر.

در این آزمایش، محققان نمونه مدفوع خرس‌ها را در طول خواب زمستانی و در دوره فعال سال مورد بررسی قرار دادند و به نتایجی دست یافتند. چند متابولیت مسئول متابولیسم چربی، شامل تری گلیسرید، کلسترول و اسیدهای صفراوی را هم کشف کردند.

نتایج نشان داد به طور کلی، تنوع باکتری‌ها در مدت زمان خواب زمستانی با کاهش مواجه است. علاوه بر این، محققان دریافتند، موش‌ها و خرس‌ها در وضعیت متابولیکی فصلی مشابه یکدیگر هستند. همچنین باکتری‌ها نقش زیادی در سوخت‌وساز بدن حیوانات در خواب زمستانی و سازگاری آنها با هوای سرد دارند.

محققان امیدوارند از این بررسی برای مدیریت چاقی در انسان استفاده کنند.

یافته‌های این تحقیق در مجله Cell Reports منتشر شده است.

اخبار علمی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------