سويا هميشه مفيد نيست



 

 

 

متخصصان در يك مطالعه جديد تاكيد كردند كه افراد مختلف بايد در مصرف سويا دقت كنند چون اين ماده غذايي با وجود خواصي زيادي كه دارد، مي‌تواند در برخي موارد مضر باشد.

به گزارش ايسنا، دكتر رزا لوپز متخصص تغذيه در دپارتمان بهداشتي نيومكزيك دراين‌ باره خاطرنشان كرده است كه براي زنان مبتلا به سرطان سينه، خوردن سويا موجب تشديد سرطان مي‌شود.

به گزارش پايگاه اينترنتي سان نيوز، هم چنين كساني كه در معرض خطر ابتلا به اين سرطان هستند بايد در مصرف آن مراقب باشند. علاوه بر اين، برخي از پزشکان معقتدند كه رژيم‌ غذايي حاوي سويا به دليل تاثير در کاهش تعداد اسپرم‌ها (سلولهاي جنسي نر) بر سيستم توليدمثلي مردانه تاثير منفي دارد.

سويا محتوي تمام اسيد آمينه‌هاي ضروري براي انسان بوده و منبعي از پروتئين محسوب مي‌شود و در بهبود و درمان سرطان‌هاي کولون و پروستات نقش مهمي ‌دارد. با اين وجود در يک تحقيق جديد بر روي موش‌هاي آزمايشگاهي، متخصصان دريافته‌اند که مصرف اين ماده غذايي در مدت طولاني سطح هورمون جنسي مردانه موسوم به تستوسترون را به مقدار قابل توجهي در مقايسه با گروه کنترل کاهش مي‌دهد. كاهش اين هورمون در مردان موجب کاهش توليد اسپرم‌ها شده و از اين رو مي‌تواند تاثير نامناسبي روي توان توليد مثلي مردان داشته باشد.... / تحلیل : عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------