نتایج یک نظرسنجی درباره صفحه کلیدهای فیزیکی و هوشمند موبایل



براساس نتایج نظر سنجی انجام شده از یکی از بزرگترین شرکتهای سازنده تلفنهای همراه، کاربران بیشتر ترجیح می‌دهند که تلفن همراه آنها در مقایسه با صفحات کلید لمسی از صفحات کلید فیزیکی برخوردار باشد.

نظرسنجی درباره صفحه کلیدهای فیزیکی و هوشمند موبایل

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت کنندگان در یک نظر سنجی شرکت فنلاندی نوکیا به عنوان یکی از بزرگترین سازندگان تلفنهای همراه در جهان صفحه کلید فیزیکی را به سایر انواع صفحه کلیدها ترجیح داده اند. در این نظر سنجی چهار نوع صفحه کلید اعم از صفحه کلید کامل، لمسی، عددی یا فرمان صوتی مورد پرسش قرار گرفته بود.

حدود 49 درصد از شرکت کنندگان اظهار داشتند که آنها صفحه کلید کامل را ترجیح می دهند که این میزان 15 درصد بیشتر از میزانی بود که کاربران به صفحات کلید لمسی توجه نشان می دهند.

باک لی از شرکت نوکیا در وبلاگ این شرکت اظهار داشته است که صفحه کلید کامل یک نوع ورودی است که کاربر احساس آشنایی بیشتری با آن دارد. کار با این نوع صفحات کلید که شما هر دکمه را لمس می کنید، نوعی بازخورد لمسی راضی کننده ای به دنبال دارد.

وی افزود: صفحات لمسی هنگامی که به تصاویر نگاه می کنید، به سایتهای اینترنتی رجوع می کنید و ویدئو تماشا می کنید هیجان انگیز است، اما آیا به واقع این نوع صفحات برای تایپ کردن مناسب هستند؟

نتایج این نظر سنجی درست برخلاف آمارهای فروش است، چرا که آمارهای فروش نشان می دهد که تلفنهایی که فاقد صفحه کلید فیزیکی هستند و از صفحه کلید لمسی دارند از فروش رو به رشد برخوردار هستند.

تنها شرکتهای سازنده تلفنهای همراه که توجه شدیدی به صفحه کلید فیزیکی دارند نوکیا و ریسرج این موشن هستند، این دو شرکت در بازار تلفنهای هوشمند به سختی درحال تلاش کردن هستند.

این درحالی است که براساس گزارشهای جدید، به رغم نتایج تحقیقاتی که نوکیا انجام داده این شرکت سازنده تلفنهای همراه تلاش می کند که اقبال اندک خود در بازار تلفنهای خوشمند را با دو تلفن هوشمند لمسی جدید نوکیا لومیا 800 و 900 جبران کند.

نوکیا یک شرکت چند ملیتی در حوزه ارتباطات است که برروی نقاط کلیدی مخابرات سیمی و بی سیم تمرکز کرده‌است. در نیمه دوم سال 2007 نوکیا حدود 38 درصد از بازار موبایل را در اختیار داشت اما این سهم روند نزولی به خود گرفت به طوریکه در سال 2011 سهم نوکیا به 23 درصد کاهش و بعد از سامسونگ در رتبه دوم قرار گرفت.

این شرکت لوازم و تجهیزات مورد نیاز تلفن ثابت، ISDN، دسترسی به پهن‌باند، VoIP و WLAN را نیز تولید می ‌کند.

ساختمان اصلی نوکیا در شهر اسپو یک شهر در نزدیکی هلسینکی، پایتخت فنلاند، قرار دارد. مراکز تحقیقات نوکیا در سراسر جهان از قبیل پکن، بوداپست، بوخوم، پالو آلتو، کالیفرنیا و کمبریج، ماساچوست مستقر شده اند./خبرگزاری مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------