ثبت سیگنال های مغزی با تزریق مش انعطاف پذیر



محققان یک مش قابل تزریق به مغز ساخته اند که می تواند به طور مستقیم تغییرات سیگنال های الکتریکی مغز را با دقت سلولی ثبت کند. این مش در مغز موش ها آزمایش شده است.

به گزارش مهربه نقل از فیز، ایمپلنت مغز یک ویژگی محبوب از فیلم های علمی تخیلی است اما اکنون محققان یک گام به اجرای واقعی آن نزدیکتر شده اند.

 

محققان دانشگاه هاروارد یک مش (ساختاری تورمانند از مواد مختلف) قابل تزریق مغزی تولید کرده اند که می تواند به طور مستقیم تغییرات در سیگنال های الکتریکی مغز با دقت سلولی ثبت کند.

 

  اخبارعلمی,خبرهای علمی , ثبت سیگنال های مغزی

این مش جستجوگر کاربردهای مختلفی دارد از جمله ایجاد تداخل مغز و ماشین و کاربرد در حیوانات. حتی می توان چشم انداز دقیق شیوه عملکرد حافظه و یادگیری را در افراد مبتلا به بیماری های مختلف مرتبط با سن مانند آلزایمر را برای آن متصور شد.

 

آزمایش این مش در موش ها یک عکس العمل کوتاه ایمنی ایجاد کرد و سپس مش و بافت مغز عملیات جستجو را باهم انجام دادند.  

 

محققان با اضافه کردن الکترودهای شبیه سازی شده می توانند به بازخورد خوبی در زمینه غلبه بر «کاهش قابلیت های شناختی» بیابند که با افزایش سن اتفاق می افتد.

 

 پروتکل این آزمایش در سال ۲۰۱۵ منتشر شده و در آن توضیح داده شده که یک مش بسیار انعطاف پذیر به مناطق خاصی از مغز تزریق شده است.

 

 الکترودهای ثبت رویداد این مش به وسیله نوارهای مغناطیسی به پدهایی در انتهای مش متصل شده اند. این پدها به کابل های مسطح انعطاف پذیری مجهز هستند و به سیستم خارجی ثبت رویداد متصل می شوند.

 

به گفته محققان پس از اتمام عملیات نیازی به خارج کردن این مش از مغز وجود ندارد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------