افراد سخاوتمند واقعا به صدای قلب خود گوش می‌دهند



  اخبارعلمی ,خبرهای علمی , افراد سخاوتمند

محققان می گویند دلیل فیزیولوژیکی سخاوتمندی برخی از افراد دریافتند؛ گفته می‌شود افراد نوعدوست، خوش قلب هستند و براساس یافته محققان، این افراد واقعا ندای قلب خود را می شنوند. 

به گزارش ایرنا از ساینس، در تحقیقات پژوهشگران دانشگاه آنگلیا روسکین و دانشگاه استکهلم از داوطلبان خواسته شد در یک بازی رایانه‌ای شرکت کنند که در آن باید به دفعات در مورد نحوه توزیع مبلغی پول بین خود و چند بازیکن ناشناس دیگر تصمیم‌گیری کنند. این تصمیمات بر میزان مبلغ جایزه‌ای که در پایان بازی واقعا به اشخاص پرداخت می‌شد، تاثیرگذار بود.

 

همچنین از داوطلبان خواسته شد در آزمایش ثبت ضربان قلب شرکت کنند. سپس مجموعه‌ای از صداهای ضبط شده از ضربان قلب که ممکن بود متعلق به خود آن‌ها باشد یا نباشد، برای هریک از داوطلبان پخش شد.

 

در پایان و پس از مقایسه نتیجه دو آزمون معلوم شد داوطلبانی که توانستند ضربان قلب خود را به درستی تشخیص دهند، در تشخیص وضعیت درونی بدن خود نیز عملکرد بهتری دارند. همچنین مشخص شد میزان بخشندگی هر یک از داوطلبان ارتباط مستقیمی با توانایی آن‌ها در تشخیص آهنگ ضربان قلبشان دارد. در واقع داوطلبانی که عملکرد آن‌ها در تشخیص ضربان قلب، 10 درصد بهتر بود، مبلغ 5 پوند بیش از سایرین به بازیکنان دیگر بخشیده بودند.

 

به گفته محققان، نتایج این مطالعه نشان داد که ارتباطی میان میزان حساسیت فرد به صدای قلب و بخشنده بودن او وجود دارد، اما درک چرایی این موضوع به تحقیق بیشتر نیاز دارد.

 

این تحقیقات نشان می‌دهد سیگنال‌های درونی بدن که به مغز ارسال می شود، می‌تواند اقدامات ناخودآگاه افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

 

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Scientific Reports منتشر شده است. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------